maanantaina, heinäkuuta 09, 2007

We're boring people to death


According to the head of the world's largest video game publisher, Electronic Arts Inc: "We're boring people to death and making games that are harder and harder to play," EA Chief Executive John Riccitiello told the Wall Street Journal in a story posted on its Web site on Sunday.
Länsimainen tai minkä tahansa kulttuurin kilpailukulttuuri on outo. Kilpailu nähdään usein juuri samankaltaisuuden kilpailuviettiänä eli tehdään mahdollisimman smankaltaisia tuotteita ja sitten tunnetaan kilpailuhurmosta vertailla tuloksia. Luovuutta ja innovaatioita tosiasiassa pelätään. Koska todella Uutta ei voi suoraan verrata mihinkään "varmaan".

Onneksi Apple on iPhonen kanssa uskaltanut vetää ihan omat linjat kilpailussa asiakkaiden tyytyväisyydestä (eikä vain insinöörien nippelihinkua tyydyttääkseen).


"These new games will be quick to learn and the focus is on fun rather than on making the games difficult or time consuming", explains lecturer Jesper Juul, who has through his research placed a focus on computer game design at the IT University of Copenhagen.


http://www.engadget.com/tag/iphone/

kw: pelisuunnittelu, pelidramaturgia, interaktiivinen, kokemus,
elämys, pelitalo, pelitalot, elämysteollisuus, peliteollisuus

Ei kommentteja: