torstaina, kesäkuuta 26, 2014

Suomalainen sensuurikulttuuri ja käännökset -"Murtuva maailma"




YLE on kääntänyt Dancing on the Edge -sarjan "Murtuva maailma".

Miten sairaita idiootteja suomalaiset tuottajat ovat? Positiivinen ja voimaannuttava nimi yhdestä kulttuurivallankumouksesta on käännetty uhkaavaksi ja skitsofreeniseksi.   (Dancing on the Edge sijoittuu 30-luvun Lontooseen ja jazzmusiikin maailmaan
- http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/06/04/murtuva-maailma)

 
Sairas sensuurikulttuurimme ilmenee varsinkin kaikessa käännössensuurissa, hyssyttelyssä, jossa tekstityksessä yleensä yritetään porvarillisesti sabotoida pois alkuperäinen ilmaisun uhma, voima, konflikti, kapina, seksuaalisuus ja kontrasti. Tämä on muuttumassa mutta vuosikymmenien pelokas hyssyttelysensuuri vaikutus elää ihmisissä käsittämättömänä kulttuurisena aneemisuutena ja lamaantumisena.

Pelokkuus leviää kun se on systemaattisuuta, siitä tulee asenne, jota on kylvetty.

Uhma ja valtakulttuurin murtaminen on kiellettyä kontrollikulttuurissa.

  • Jopa Aki Kaurismäki on taipunut valtavan painostuksen alla tuottamaan porvarillisi happy end -elokuvia eikä tuota enää synkkää ja paljasta yhteiskuntakritiikkiä. Kukaan ei uskalla analysoida julkisuudessa Kaurismäen totaalista muutosta elokuvissaan tyhjäksi viihteeksi ja porvarilliseksi köyhyyspornoksi rahoituksen perässä juoksijana. Kaurismäki heitettiin ulos elokuvasäätiöstä kun hän onnistui ARIEL-elokuvallaan ennustamaan tulevan 1989-laman ilmapiirin ja sitä Kaurismäki ei sentään unohda sillä hän kieltäytyy suomalaisen elokuva-rahapiirien kunnianosoituksista. Kaurismäkeähän ei hyväksytty opiskelemaan ohjaajaksikaan. 
   

 
    II
 
Suomalaisten elokuvien käsikirjoitukset karsitaan ja muokataan myös samoilla periaatteilla kuin tekstityssensuuri on toiminut.
 
Suomalainen elokuva ei saa häiritä poliittisen eliitin elämää, sen mediakontrollia ja sen luomaa idyllistä "Suomi-kuvaa" eikä jäsentää suomalaista valtakulttuuria, laajaa maan tapa -korruptiota, poliitikkojen salaisia sopimuksia vuosikymmenestä toiseen, Kekkosen työtä natseille 30-luvulla, historian sensuuria  ja muuta alistuvaa eliitin suomettumista yhteiskuntakritiikillä.

Todellista historiaa, eliitin kontrolloimaa historiapropagandaa ja eliitin julmuutta jo Ruotsin kerta kaikkiaan armottomana ja nälkään tappavaa verotuskolonisaationa vuosisatojen ajan ei elokuvissa saa paljastaa ja esittää. Elokuvasäätiö julistaa uusliberalismin evankeliumia, kaikki on alistettava kaupallisuuden ja myyvyyden alttarille, elokuva ei saa ahdistaa "kuluttajaa". Kulttuuri ja taitelijan dekonstruktio on kiellettyä fasistisessa kulttuurikapitalismissa. On vain brändi ja idiootteja viehättävä yksioikoiusuus porvarillisilla loppuratkaisuilla, loppulohdutuksilla alistuville kansalaisille. Kaikki on hyvin.


Koulujärjestelmäämme vaatii meitä ylistämään väärennettyä historiaa ja epäpäteviä korruptio-poliitikkoja. 

Luottamaan sokeasti kohti yhteiskunnan teurastusta eliitin euroterrorissa.



Kaikista pahin tuore esimerkki on suomenruotsalainen sisällissota-elokuva, jossa joukkomurhaajista tehdään sankareita.  








   III


Suomalainen propaganda osaa olla hienojakoista, vihjailevaa.

 Pienellä vääristelyllä ja painostavalla moralismilla luodaan isonveljen uhkaava ja vähättelevä kuiskutus korvaan. Kaikki on hyvin. Kaikki on hyvin.

Kaikki on hyvin.  


Kekkosen ihailioijoita riittää vaikka hänen brutaali, irvokas, epädemokraattinen ja valheellinen valtansa oli pelkästään YLE:n ja Hesarin massiivisessa henkilökultissa ja sensuurissa. Kekkonen esitti Neuvostoliiton demonina ja itsensä pelastajana "ystävyyspolitiikassa" joka oli vain sisäpoliittista terroria Kekkosen diktatuurin puolesta, epätotta. Putin yrittää matkia Kekkosen keinoja paidattomana machosankarina jos katsomme hänen keinojaan imagohallinnassa.



Kekkosesta uskalletaan kirjoittaa mutta median roolista Kekkosen vallan luojana ei.

Media oli osa totalitaarista valtakoneistoa demokratiaa vastaan. On. 



http://suomenkuvalehti.fi/jutut/kotimaa/urho-kekkonen-loi-itsestaan-myyttia-esittelemalla-kalansaaliitaan/?shared=45104-12d3e3b4-500





Kokonaiskuva vertailusta;

Putin liikkuu kuitenkin eri tasolla johtajana eikä hyväksy eliitin läntistä imperialismia vaan puhuu itsenäisyydestä kun Kekkosen sanoma oli vain alistuminen joka suuntaan. Suomalaiset eivät vieläkään usko Kekkosen jatkamaa salaista ulkopolitiikkaa suorana jatkona oikeiston salaisesta natsi-Saksan yhteistyöstä, Suomen alistamispolitiikkaan Naton ja CIA:n sanelemana "koska Kekkosen YYA-puhe".   Kekkonen ei hyväksynyt hyvinvointivaltion periaatteita mutta käytti sitten työläisten lakoilla ajamia saavutuksia puheissaan edukseen kuin olisi suomalaisen hyvinvoinnin jumala.  


  Kun  historia on väärennetty, todellisuuskuva ja reagoimattomuuden kulttuuri pysyy väärennettynä alistumisena, petollisena itsetyytyväisyytenä.








Want to Suppress the Vote? 

Stress People Out

The latest science-of-politics study suggests that GOP voter intimidation tactics may be more effective than liberals have feared—for biological reasons.




Stressi on porvarien valtaa työläisiä vastaan - siksi Sarasvuo ylistää alistuvaa stressiä.

Sarasvuot ja Waleroosit ylistävät kyyneleet silmissä kansan stressaamista. 


Sosiologiaa, mediakritiikkiä, aitoa historiaa ja psykoanalyysia lukemattomat eivät voineet 70-80-luvulla tajuta, miksi Suomi oli useissa vertailevissa asennetutkimuksissa Euroopan amerikkalaisin maa. 

Kun Neuvostoliittoa ylistettiin näennäisesti niin ainoa kuva oli uhkakuva valtamediassa YYA-perustleuna - vaikka sanat olivat hunajaa, kynnet kiilsivät verestä eliittimme 30-luvun fasismin perinteitä kunnioittaen. 30-luvun fasismista puhminen oli kiellettyä ja sen annettiin hallita Kekkos-sensuurilla epäpoliittisuuden ja epätiedostamisen painetta alamaisille. 

Tietämättömyyden autuus alistumisessa. Olemme yhä syvenevässä ansassa elitismin hallitessa demokratian tuhoamista ja mitätöimistä.





















 #kulttuuri #Suomi #sensuuri #nepotismi #Finland #sensorship #sosiologia #sociology #psykohistoria #Sarasvuo Wahlroos #uusliberalismi
 


Ei kommentteja: