Kaurismäki sai hopeisen palkinnon roolistaan humalainen ohjaaja
Kaurismäen elokuvat ovat olleet jo vuosia sosiaalipornoa. Eliitin iltasatuja vieraannuttamaan pois todellisuudesta happy end - ja hurskas köyhyys -skeemoilla. Suomen oikeistolainen kulttuurieliitti onnistui terrorillaan murskaamaan Kaurismäen alkuperäisen realistisen linjan.
Sen verran Kaurismäellä on ollut selkärankaa ettei ole suostunut taide-eliitin juhliin ja ottamaan suomalaisia palkintoja vastaan. Hänet heitettin ulos Suomesta Arielin jälkeen koska onnistui ennustamaan keinottelijoiden tuhoaman lamasuomen elokuvallaan.
Ariel on hänen ainoa realistinen, aidosti ranskalaistyylinen ja uskottava elokuvansa mutta shokkikohtelun takia hän ei sitten jatkanut en linjalla.
Kaurismäki sortui porvarien lapsellisen todellisuuspaon satujen kuvittajaksi, hyvin todellisuuspakoisia elokuvia, ei lainkaan ranskalaista aaltoa vaikka itse luuleekin olevan viimeinen ranskalaisen aallon ohjaaja.
Ranskalaisessa elokuvassa on nihilismiä, alastonta rehellisyyttä, onnellinen alku muuttuu kompleksiseksi lankakeräksi kun taas Kaurismäellä kasvaa hysteerinen autuuden psykoosi todellisuuspakona suurimmassa osassa elokuvassa - tässä elokuvassa suomalaisia määrittää mukamas väestönsiirron hyväksyminen korkeimpana moraalisena - miksi suomesta pitäisi tehdä toinen irak ja somalia on lapsellista ohjelmoitua moralismia jonka takana on synkkä sodansytyttäjien klaani cia-mossad, joka tällä moralismilla hiljentää ihmiset tuomitsemsta Amerikan hyökkäyssotia moraalisen velvoitteen vääristyneellä hysterialla.
Ei Aki K. kuvaa suomalaista todellisuutta eikä eliitin terroria, yksinkertaisesti,
ne kuvat ovat väärennöksiä, todellisuuspakoa. Hän unelmoi heroiinin vaikutuksen alla olevista 40-50-l suomalaisista, itse hän haastatteluissa on nähnyt sen surkean ajan ihanteena, taivaana kun suomalaiset pumppasivat heroiinia eivätkä nousseet suurena joukkona kumoamaan sodan sytyttäneiden natsi-suomenruotsalaisten valtaa, mediapropagandaa ja valpo-supon terroria vastaan.
Hopeinen karhu #berlinare #finland #kaurismaki #europeanfilm Finnish
.
Kaurismäki sortui porvarien lapsellisen todellisuuspaon satujen kuvittajaksi, hyvin todellisuuspakoisia elokuvia, ei lainkaan ranskalaista aaltoa vaikka itse luuleekin olevan viimeinen ranskalaisen aallon ohjaaja.
Ranskalaisessa elokuvassa on nihilismiä, alastonta rehellisyyttä, onnellinen alku muuttuu kompleksiseksi lankakeräksi kun taas Kaurismäellä kasvaa hysteerinen autuuden psykoosi todellisuuspakona suurimmassa osassa elokuvassa - tässä elokuvassa suomalaisia määrittää mukamas väestönsiirron hyväksyminen korkeimpana moraalisena - miksi suomesta pitäisi tehdä toinen irak ja somalia on lapsellista ohjelmoitua moralismia jonka takana on synkkä sodansytyttäjien klaani cia-mossad, joka tällä moralismilla hiljentää ihmiset tuomitsemsta Amerikan hyökkäyssotia moraalisen velvoitteen vääristyneellä hysterialla.
Ei Aki K. kuvaa suomalaista todellisuutta eikä eliitin terroria, yksinkertaisesti,
ne kuvat ovat väärennöksiä, todellisuuspakoa. Hän unelmoi heroiinin vaikutuksen alla olevista 40-50-l suomalaisista, itse hän haastatteluissa on nähnyt sen surkean ajan ihanteena, taivaana kun suomalaiset pumppasivat heroiinia eivätkä nousseet suurena joukkona kumoamaan sodan sytyttäneiden natsi-suomenruotsalaisten valtaa, mediapropagandaa ja valpo-supon terroria vastaan.
Toivon tuolla puolen
The Other Side of Hope
The other side of hope 2017
Hopeinen karhu #berlinare #finland #kaurismaki #europeanfilm Finnish
.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti