tiistaina, syyskuuta 03, 2013

Suomalaisartistit kyntävät tappioita ulkomailla


  • Swedish Music Sales, 2002-2012
    Swedish Music Sales, 2002-2012

 
Kysymys on vain siitä, että aivan vääriä bändejä tuetaan Suomessa.



Virkamiehet uskovat ammattitaidottomia, ultrakaupallisia, amerikkalaistyylisiä, kaiken lupailevia tuottajia, jotka tarttuvat kliseisimpiin ja pomotteluun  alistuviin "bändeihin".  Kaikki lupaukset virkamiesten valikoimasta vientipotentiaalista ovat osoittautuneet roskaksi. Frigg on ehkä ainoa aito vaihtoehtotähti, joka kiitää mediajulkisuuden ulkopuolella musiikkimaailmassa nostamassa suomalaista profiilia. 



 Pintaliitäjätuottajat valitsevat selkärangattomia ja epäitsenäisiä bändejä, jotka vain matkivat "virtauksia" ja tuottajan fiiliksiä. Persoonallinen ja omintakeinen bändi on uhka tuottajalle, joka unelmoi totaalikontrollista jatkosodan hengen mukaisesti tässä Management By Perkele -johtajakulttuurissamme.   Kun pitäisi tukea ainutlaatuisia, vaihtoehtoisia, aidosti erilaisia suomalaisia bändejä ja vaihtoehtomusiikkia.

  • Vientiprojektista tulee tasapaksua koska siitä tulee tavaramuotoista. Tavaramuotoon puolestaan liittyy aina standardimaisuus. Tähänhän koko kulttuuriviennin brändäyksen idea perustuu. Raija-Leena Loisan väitöskirja "The Polysemous Contemporary Concept. The Rhetoric of Culture Industry" vuodelta 2003 osoittaa kulttuuriviennin käsitteen ja siihen liittyvän retoriikan sekö kulttuurin tavaramuodon yhteyden kiinnostavalla tavalla.  - Keijo Lakkala

  Raha.
Ooppera se vasta kyntäääkin tappiota. 88 miljoonaa vuosittain. About.

Pop, rock ja alternative musiikin tuki on tietysti ideologisesti tungettu aivan nurkkaan mitättömälle rahoitukselle kun klassiselle ja oopperalle annetaan tukiaisa n. 150 kertaa enemmän.
Ooperan tuet n. 88 miljoonaa voisi välittömästi pudottaa neljäsosaan aivan talonpoikaisjärkeen vedoten.
Muuten ei rock-musiikillekaan saada mitään järkeviä kehityskaaria vientituotteeksi.
  • On turha odottaa että  ammattimuusikoksi kehittyisi yhtä hyvin köyhä rock-muusikko  kuin täysin rahoitettu oikeistolaisen eliittikulttuurin oopperamusiikko, jolla palkka on 3500-10000 e kk. 

Ruotsissa ja Tanskassa ooppera ei ole saanut niin sikamaista etuasemaa kuin Suomessa. 
Ooppera on poliittisesti vaaratonta sekä hyödyllistä oikeistolle sen luksusmielteiden ja eliitin juhlimisen kanssa.
Vaihtoehtokulttuurin yhteiskuntakritiikki pelottaa oikeistokulttuuria ja sen eliittiä.
Varsinki elokuva-ala pelottaa heitä ja siksi elokuvasäätioö on tiukasti oikeistolaisen ideologian ja sääntelyn alla.




     by: Rikard Lagerberg
Sweden is one of the world’s biggest exporters of music. While most people know the national origin of ABBA, it may be less known that Swedes lie behind many of the chart successes of today as well. What’s the secret, Sweden?


  • The Swedish music industry

    had sales of more than SEK 6.3 billion in 2011, corresponding to  an increase of more than 4 per cent on the previous year.
        Music Industry in Figures
         Link - 2011 Foreword Foreword - Musiksverige



  • STOCKHOLM  --  Despite being home to a vibrant community of file-sharing activists, Sweden is at the forefront of a global recovery in music sales driven by streaming music services

    Last year was the best year for music sales in Sweden since 2005, with 63 percent of revenue coming from digital sources, according to data from the Swedish Recording Industry Association (GLF). Out of that, 90 percent came from streaming services.

    http://www.chinapost.com.tw/business/company-focus/2013/03/12/372733/As-...





Helsingin oikeistolaiset virkamiehet ovat lähes tuhonneet Helsinkiläisen bändikulttuurin

ja nuorilla bändeillä ei ole  harjoittelutiloja ja välineitä, elleivät suostu imemään kulttuuriviraston tai opetusministeriön virkamistä virkapöydän alla saadakseen homeisen luukun viemärinhajuisesta kellarista, joissa saa pysyvän kuulovaurion betoniseinien akustisesta kimmokkeesta. 
 
 
Koska suomalainen musiikkivienti on nyt totaalisen romahtanutta ja maineeltaan kapeaa metallimusiikkimaasontaa,  kaikki vientipelleilyyn osallistuneet virkamiehet ja "tuottajat" on erotettava vientiprojekteista.

Muuten oikeistolaisen itsekehuinen brändäys, itsetuhon ja apinoinnin kulttuurikaappaus ja virkamiesten pätemisen synkkä kierre ei lopu.  
Suomalaisten nykytyyinen, väärällä tavalla tuottajakeskeisten albumijulkaisujen studiomiksaukset ovat äänenlaadultaan täysin kelpaamatonta ja kalpeaa sontaa kun vertaa vaikkapa ruotsalaiseen ja brittiläiseen huikeaan soundinluonti-menestykseen.
  • Vientimarkkinointiin ja musiikkiseminaarijakeluun tarkoitetut suomalaisen musiikin CD-kokoelmat "nousevista vientikyvyistä" ovat kylmäävää kuunneltavaa.
EMI:n brittiläinen menestynyt johtaja sanoi sen 7 vuotta sitten: suomalaisten bändien vokalistit eivät osaa edes laulaa, joten suomalaisia bändejä ei voi edes harkita markkinointiin.

  
 - Mistä erottaa ruotsalaisen tuottajan ja suomalaisen tuottajan?
- Suomalainen tuottaja ei halua bändinsä erottuvan ja olevan luontevan yksilöllinen.
Ruotsalainen tuottaja haluaa. Raivokkaasti, suojelevasti ja maltillisesti. Bändin omaa soundia ja sielua hakien.
 
Huonekaluteollisuuskin eli hehkutettu designteollisuus on romahtanut  polttavaan sisäpiirikorruptioon ja nuoret suunnittelijat on nyljetty toimintakyvyttömiksi raunioiksi samalla kun toistavaa Aalto-bulkkia sylkevät huonekalutehtaat imevät kaikki "projekti"-tuet hyväveli-saunailtojen päätteeksi.  
Suomalaiset suhteilla ja puolueiden jäsenkirjoilla nousseet johtajat ovat täysin ala-arvoista sakkia joka rintamalla.
Heidät on siis erotettava.



  • Why Do So Many Incompetent Men Become Leaders?
by Tomas Chamorro-Premuzic http://blogs.hbr.org/cs/2013/08/why_do_so_many_incompetent_men.html





“Levylafkoja pyörittää apinat, jotka eivät tajua musiikista tai sen tekijöistä mitään”



Ei kommentteja: