Ihmisten bioreaktiovasteiden ja havaittujen naisen kognitiivisten mielikuvakiihotusvasteiden mukaan voi päätellä, että alkuperäinen "apinaseksi" esiäideillmme oli hyperseksiä.
Eli seksiä useamman uroksen kanssa viihteelliseen ja sovinnolliseen tyyliin nautinnon maksimoimiseksi, yhteisen sosiaalisen harmonian maksimoimiseksi sekä ennenkaikkea sosiaalisten konfliktien ja kontrastien minimoimiseksi (mm. kateus). Tämä on laumaidentiteetin todellista olemusta ilman hierarkiaa ja kiinteitä omistavia statusasemia. Kaikki pääsevät nauttimaan ja kaikki huolehtivat lapsista.
Yhteisöseksuaalisuutta. Tämä on taustamme mutta ei välttämättä tarkoita sitä että voisimme palata bioogisessa ja sosiokognitiivisessa evoluutiossa taaksepäin kovinkaan onnistuneesti.
Esi-isillämme ei ollut sitoutuvaa ja omistavaa seksiä kapitalistisena hierarkiayhteisönä, seksiä kaikkien kanssa tai ainakin naisten valintojen mukaan usean kanssa.
Kuten lähimmät DNA-serkkumme bonobo-apinat.
Muinainen hyperseksi esi-isillämme perusseksinä ilman monogamiaa tai patriarkalismia:
http://www.sexatdawn.com/
http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/120074-tiede-ihminen-harrasti-ennen-hy...
Bonobo-apinat käynnistävät orgiat pikaisesti pystyyn, varsinkin jos jokin konflikti on käynnistymässä.
Naaraat ovat lauman epäaggressiivisa kognitiivisia kontrolloijia ja liikkumistakin "epäsuorasti" johtavia.
Bonoboemo tyydyttää poika-poikasensakin täsmälleen siihen saakka, kunnes poikapentu tulee sukukypsäksi.
Ihmisten tabusääntö on nyt siis todistetusti tavallaan erittäin vahva vaistomaisesti (eikä Jumalan ilmoittamana kivitauluissa) jopa näiden hippieläinten joukossa seksuaalisesti kypsillä - vaikka seksi bonoboilla ei ole tabu.
Bonobot pystyisivät todennäköisesti lisäntymään ihmisten kanssa, kuulemma kaikki labrakokeet on tarkkaan vaijettu Saksan bonobotarhalabrassakin. http://en.wikipedia.org/wiki/Bonobo
Yhteisön funktio oli esi-isillämmekin lasten huolehdinnassa eikä statuskamppailussa.
Lapset olivat yhteisön aarteita eivätkä yksilöiden omistuksessa.
Omistushaluiset olivat uhka yhteisön tasapainolle.
Muutostendenssi sosiaalis-kognitiivisessa seksuaalisuudessa on naisten "resurssivalinta" n. 60000 vuotta sitten vaellusten alkaessa maailman kuivuessa ja kuumentuessa.
Suomi oli Euroopan viimeinen matriarkaatti-yhteisörakenne.
Kuningas kielsi syntinä suomalaisten 20-50 hengen taloyhteisöt ja naisten seksuaaliset valinnat. Ihmiset pakotettiin vankeuden ja teloituksen uhalla kirkkomoralismin alaisiksi aviopareiksi statusasetelmissa kilpailevaksi kapitalistiseksi yhteiskunnaksi.
Naisten sosiaalinen evoluutio seksissä omistushaluiseksi monogaamiksi miehen suhteen (ainakin vaatimuksena miehelle) on vahva todiste sosiaalisen evoluution kehityksestä myös DNA-tasolla.
Seksistä on tullut osa sosiaalista kilpailua, sosiaalisen hierarkian ja kiinteän statuksen osoittamistapa. Seksikumppani on ns todiste seksuaalisesta JA sosiaalisesta kyvykkyydestä omia joku mies/nainen, jota toinen kilpailija haluaisi mutta ei saa.
Tendenssimäinen tarve (ei sääntö) monogamiaan sosiaalisesti, emotionaalisesti ja strategisesti on siirtynyt myös solutasolle systeemiprosessiksi vaistonkaltaiseksi psyykkiseksi lataukseksi ja standardiksi hahmotustavaksi varsin nopeasti - jos yhteisö ei painosta ja aiheuta häpeää naisen valinnanvapaudesta.
Seksuaalisuus ja monet sosiaaliset mekanismit ovat kuitenkin vahvasti ohjautuvissa sosiaalisen valtarakenteen (ja statusta antavan sekä häpeää torjuvan) hierarkiarakenteen mukaan, joten jos yhteisöstä puuttuu vapaus ja naisen statusasemaa ja lasten tulevaisuutta korostaa alfauroksen moniavioisuushaaremi, valta ja muille häpeän uhka, on ihmisnainen helposti tinkimässä vapaassa yhteisötilanteessa ilmaisemastaan monogamiseesta omistushalusta ja kiintymysprosessista oman statuksen, yhteisöllisen aseman ja resurssien saavuttamisen takia haareminkaltaisen rooliin - saavuttaakseen alfauroksen kautta yhteisöllistä statusta ja tyttären roolin toisintoa patriarkaalisessa isämonomaanisuudessa.
Monogaamisuus on siis nyt osa naisen vaistokoneistoa varsinkin hormonien hyrrätessä mutta nainen pystyy aika vaivattomasti sopeutumaan ja hakeutumaan mm. humalassa hyperseksuaaliseen tilaan.
Perinteinen pseudokristillinen patriarkalismi on nyt alunperin ollut vain miehille ilman vaatimuksia sallittua moniavioisuutta, multiseksuaalisuutta, ja naisille miehen omistamina esineinä osoitettu monogamiavaatimus, oikeastaan neitsytkultti, naisille suunnattu monogamiamoralismi.
Siitä on tietoisesti leikattu ja alistettu naisten psyykkisesti laajempi multiseksuaalisuus pois sillä kognitiivisissa reaktiotesteissä naiset reagoivat toisten naisten visuaaliseen seksuaalisuuteen lähes yhtä voimakkaasti kuin näkemiisnä seksuaalisiin mieskuviina ja ääniin. Heteromiehet eivät yleensä reagoi seksuaalisiin mieskuviin - tietysti on poikkeuksia.
Eli seksiä useamman uroksen kanssa viihteelliseen ja sovinnolliseen tyyliin nautinnon maksimoimiseksi, yhteisen sosiaalisen harmonian maksimoimiseksi sekä ennenkaikkea sosiaalisten konfliktien ja kontrastien minimoimiseksi (mm. kateus). Tämä on laumaidentiteetin todellista olemusta ilman hierarkiaa ja kiinteitä omistavia statusasemia. Kaikki pääsevät nauttimaan ja kaikki huolehtivat lapsista.
Yhteisöseksuaalisuutta. Tämä on taustamme mutta ei välttämättä tarkoita sitä että voisimme palata bioogisessa ja sosiokognitiivisessa evoluutiossa taaksepäin kovinkaan onnistuneesti.
Esi-isillämme ei ollut sitoutuvaa ja omistavaa seksiä kapitalistisena hierarkiayhteisönä, seksiä kaikkien kanssa tai ainakin naisten valintojen mukaan usean kanssa.
Kuten lähimmät DNA-serkkumme bonobo-apinat.
Muinainen hyperseksi esi-isillämme perusseksinä ilman monogamiaa tai patriarkalismia:
http://www.sexatdawn.com/
http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/120074-tiede-ihminen-harrasti-ennen-hy...
Bonobo-apinat käynnistävät orgiat pikaisesti pystyyn, varsinkin jos jokin konflikti on käynnistymässä.
Naaraat ovat lauman epäaggressiivisa kognitiivisia kontrolloijia ja liikkumistakin "epäsuorasti" johtavia.
Bonoboemo tyydyttää poika-poikasensakin täsmälleen siihen saakka, kunnes poikapentu tulee sukukypsäksi.
Ihmisten tabusääntö on nyt siis todistetusti tavallaan erittäin vahva vaistomaisesti (eikä Jumalan ilmoittamana kivitauluissa) jopa näiden hippieläinten joukossa seksuaalisesti kypsillä - vaikka seksi bonoboilla ei ole tabu.
Bonobot pystyisivät todennäköisesti lisäntymään ihmisten kanssa, kuulemma kaikki labrakokeet on tarkkaan vaijettu Saksan bonobotarhalabrassakin. http://en.wikipedia.org/wiki/Bonobo
Yhteisön funktio oli esi-isillämmekin lasten huolehdinnassa eikä statuskamppailussa.
Lapset olivat yhteisön aarteita eivätkä yksilöiden omistuksessa.
Omistushaluiset olivat uhka yhteisön tasapainolle.
Muutostendenssi sosiaalis-kognitiivisessa seksuaalisuudessa on naisten "resurssivalinta" n. 60000 vuotta sitten vaellusten alkaessa maailman kuivuessa ja kuumentuessa.
Suomi oli Euroopan viimeinen matriarkaatti-yhteisörakenne.
Kuningas kielsi syntinä suomalaisten 20-50 hengen taloyhteisöt ja naisten seksuaaliset valinnat. Ihmiset pakotettiin vankeuden ja teloituksen uhalla kirkkomoralismin alaisiksi aviopareiksi statusasetelmissa kilpailevaksi kapitalistiseksi yhteiskunnaksi.
Naisten sosiaalinen evoluutio seksissä omistushaluiseksi monogaamiksi miehen suhteen (ainakin vaatimuksena miehelle) on vahva todiste sosiaalisen evoluution kehityksestä myös DNA-tasolla.
Seksistä on tullut osa sosiaalista kilpailua, sosiaalisen hierarkian ja kiinteän statuksen osoittamistapa. Seksikumppani on ns todiste seksuaalisesta JA sosiaalisesta kyvykkyydestä omia joku mies/nainen, jota toinen kilpailija haluaisi mutta ei saa.
Tendenssimäinen tarve (ei sääntö) monogamiaan sosiaalisesti, emotionaalisesti ja strategisesti on siirtynyt myös solutasolle systeemiprosessiksi vaistonkaltaiseksi psyykkiseksi lataukseksi ja standardiksi hahmotustavaksi varsin nopeasti - jos yhteisö ei painosta ja aiheuta häpeää naisen valinnanvapaudesta.
Seksuaalisuus ja monet sosiaaliset mekanismit ovat kuitenkin vahvasti ohjautuvissa sosiaalisen valtarakenteen (ja statusta antavan sekä häpeää torjuvan) hierarkiarakenteen mukaan, joten jos yhteisöstä puuttuu vapaus ja naisen statusasemaa ja lasten tulevaisuutta korostaa alfauroksen moniavioisuushaaremi, valta ja muille häpeän uhka, on ihmisnainen helposti tinkimässä vapaassa yhteisötilanteessa ilmaisemastaan monogamiseesta omistushalusta ja kiintymysprosessista oman statuksen, yhteisöllisen aseman ja resurssien saavuttamisen takia haareminkaltaisen rooliin - saavuttaakseen alfauroksen kautta yhteisöllistä statusta ja tyttären roolin toisintoa patriarkaalisessa isämonomaanisuudessa.
Monogaamisuus on siis nyt osa naisen vaistokoneistoa varsinkin hormonien hyrrätessä mutta nainen pystyy aika vaivattomasti sopeutumaan ja hakeutumaan mm. humalassa hyperseksuaaliseen tilaan.
Perinteinen pseudokristillinen patriarkalismi on nyt alunperin ollut vain miehille ilman vaatimuksia sallittua moniavioisuutta, multiseksuaalisuutta, ja naisille miehen omistamina esineinä osoitettu monogamiavaatimus, oikeastaan neitsytkultti, naisille suunnattu monogamiamoralismi.
Siitä on tietoisesti leikattu ja alistettu naisten psyykkisesti laajempi multiseksuaalisuus pois sillä kognitiivisissa reaktiotesteissä naiset reagoivat toisten naisten visuaaliseen seksuaalisuuteen lähes yhtä voimakkaasti kuin näkemiisnä seksuaalisiin mieskuviina ja ääniin. Heteromiehet eivät yleensä reagoi seksuaalisiin mieskuviin - tietysti on poikkeuksia.
- Finnsanity blog: Mieluummin kuollut Lucia kuin narttu - Santa Lucia valon ja suvun omaisuuden juhla kirkoissa
Rocky
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti