Kirkon uraharakat ovat ihan sekaisin omahyväisyydestä, ahneudesta, eliittiaseman korottamisesta, PR-viserryksestä ja välinpitämättömiä ajattelemaan tavallisen ihmisen turvallisuutta, etsivät pappiskultista humaltuneina jeesuspisteitä avaamalla kaikki rajat ilman vastuuta -- sillä heille rahaa riittää muurien, oman kuljettajan, 300 neliön asuntojen takana, pirun rikkaan valtionkirkon pr-ihmisinä.
Eliitin luoma Pappiskultti ei ole "kiltteyden kulttuuri";
valtionkirkko EI ole demokratiaa, tuomiokapitulit saavat estää kenet tahansa ja valikoida ja antaa "vaalipisteitä",
papit eivät puhu jäsenten puolesta vaan Vatikaanin luoman valtarakenteen puolesta. Kirkon todellinen luonne on keisarin suggestioarmeija, helvettiautomaatti (pelastustuotteella tiukasti dogmeilla säänneltynä), eliitin hierarkiatehdas, alamaisten polvistaja ja humanistisen analyysin estäminen yhteiskunnan todellissa kehittämisessä ja suojamisessa tuhokapitalismilta. Ev-lut valtionkirkko esti lähetysseuran pedofiilien 40 vuotisen raiskaustoiminnan paljastamisen, tutkinta keskeytettiin, kirkko vastusti sitä heti ennen kuin oli edes kuullut uhreja.
- Suomalaisille tuli 2016 uusi kirkon pakkovero hallituksen ja eduskunnan pakottamana: kaikki veronmaksajat joutuvat nyt mkasamaan vuosittan 100 miljoonaa ev-lut valtion kirkolle tukirahaa - vaikka kirkon oma kirkkoverotus-tulos ja varallisuus on kasvanut 2014-2016 ! Kirkon tilit, omaisuus ja 30 miljardin sijoitukset ovat salaisia eikä se siten ole ns yleishyödyllinen organisaatio vaikka muuta väitetään. Kirkkohallitus itse valikoi mitä se ilmoittaa julkisuuteen. Valtionkirkoilla on myös paljon verohelpotuksia. Suurimpien seurakuntien varat on siirretty pois seurakuntalaisten päätäntävallan alta ns seurakuntayhtymille, kirkkoahallituksen etäispesäkkeille eli seurakunnat eivät voi enää erota oma omaisuus mukanaan ev.lut kirkosta.
Lukekaa vaikka täällä Facessa kuinka kirkon ihmiset kilvan kehuvat kuinka loistavia ehdokkaita kaikki kolme ovat. Mitään todellista keskustelua ei heidän eroistaan synny. Eikä sitä halutakaan. Tyypilliseen kirkolliseen tapaan hyssytellään ja mennään sammutetuin lyhdyin kisa loppuun. Kirkollinen keskustelu on sitä, että kilpaillaan siitä kuinka monin sanoin voidaan olla sanomatta mistään mitään.
En ymmärrä tätä muuten kuin että kirkon ihmiset (erityisesti papisto) laskelmoivat, ajatellen omaa uraansa ja tulevaisuuttaan kirkossa. He eivät halua sanoa kenestäkään mitään kriittistä, jotta oma ura ei vaarantuisi. Ja erityisesti tämä kritiikittömyys koskee Laajasaloa, Kallion kirkkoherraa ja Helsingin srk-yhtymän johtajaa, jolla on laajat kontaktit yhteiskunnalliseen establishmenttiin, mediaan ja liike-elämän ja myös kirkolliseen kermaan. Helsingin seurakuntayhtymässä ja ylipäänsä kirkon johdossa piirit ovat pienet. Voi vain kuvitella mikä asema Laajasalolla on tässä kirkollisessa sulle-mulle-hyväveliverkostossa. Erityisesti monet papit varmasti katsovat edukseen hypätä Laajasalon kelkkaan. Jos voittoa ei tulekaan niin Laajasalon aseman vuoksi on eduksi jos on ollut hänen tukijoukoissaan. Muilla ehdokkailla ei ole nimeksikään tätä etua.
Vaalikamppailun aikana on tullut korostuneesti esiin kuinka erityisesti Laajasalon kannattajat pyrkivät tukahduttamaan keskustelun. He leimaavat kaikenlaisen kritiikin ehdokkaastaan hänen mustamaalaamisekseen. Monet fiksuna pitämäni kirkolliset ihmiset näyttävät menettäneen keskustelun alkeetkin. Heidän mielestään mitään kritiikkiä ei saisi esittää vaan tuoda esiin ainoastaan hyviä asioita.
Kertooko tämä myös siitä, että he ovat asiassaan epävarmalla pohjalla, peläten Laajasalon kuplan puhkeamista, korttitalon luhistumista ja sen paljastumista, että lopultakaan hänessä ei ole mitään todellista sisältöä, ei teologista tai ajatuksen syvyyttä vaan ainoastaan näyttävät kuoret, mediaseksikkyys, suuria adjektiiiveja, amerikankielisiä sanoja hypetystä? Johtuuko heidän herkkähipiäisyytensä siitä, että he pelkäävät paljastuvansa itselleen. Että he tajuavat menneensä ansaan, myyneensä itsensä? Tätäkö he suojelevat, tätä itsepetosta? "
K Sadinmaa:
" Fb poisti minun kriittisen kirjoitukseni piispaehdokas Laajasalosta. Laitan sen tähän uudelleen. Kannattaa lukea nopeasti ennen kuin tämäkin poistetaan. Käsittämätöntä, että Fb sensuroi valtaa ja rikkaita kosiskelevaa pappia kritisoivan kirjoituksen. Vai juuri sen tähdenkö se poistettiinkin?
"Piispaehdokas Teemu Laajasalo julistaa ilosanomaa rikkaille ja hyvinvoiville. Taannoinen haastattelu Hesarissa paljasti hänen valikoivan evankeliuminsa. Laajasalon julistus sopii Suomen yhteiskunnalliseen tilanteeseen kuin pankkiirin kenkä köyhän persuuksiin. Laajasalo hämärtää ja johtaa harhaan sortumalla halpamaisuuksiin. Hän kysyy:
”Onko sillä väliä, millä autolla ajat, jos lapsesi on kuolemassa?”
Kenen päähän voi tuollainen kysymys edes pälkähtää? Kuka tuollaista kysyy? Todellisuudessa sillä on väliä, kun köyhän auto, (jos hänellä ylipäänsä on autoa) hajoaa kuitenkin kesken kohtalokkaan sairaalamatkan. Autolla on siis väliä, kun sen ajattelee laajemmin, symbolisesti, kansalaisten tasa-arvoisina mahdollisuuksina, joita hallitukset ovat leikanneet rankalla kädellä ja jonka Laajasalo nyt siunaa.
”Onko sillä väliä, millä autolla ajat, jos lapsesi on kuolemassa?”
Kenen päähän voi tuollainen kysymys edes pälkähtää? Kuka tuollaista kysyy? Todellisuudessa sillä on väliä, kun köyhän auto, (jos hänellä ylipäänsä on autoa) hajoaa kuitenkin kesken kohtalokkaan sairaalamatkan. Autolla on siis väliä, kun sen ajattelee laajemmin, symbolisesti, kansalaisten tasa-arvoisina mahdollisuuksina, joita hallitukset ovat leikanneet rankalla kädellä ja jonka Laajasalo nyt siunaa.
On törkeää kysyä tuollainen kysymys, kun rikkaat ovat varastaneet köyhiltä kaiken, jopa köyhyyden. Rikkaat downshiftaavat, laskevat elintasoa, elävät yksinkertaisesti, kuluttavat vähemmän, käyttävät aitoja tuotteita, syövät luomua, lopettavat autolla ajelun, polkevat pyörällä, muuttavat maalle, pitävät Marimekon vaatteita. Köyhällä sen sijaan ei ole enää varaa edes köyhyyteen. Hänen kohdallaan ovat toteutuneet viimeistä piirtoa myöten Jeesuksen sanat:
”Jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hän on saava yltäkyllin, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on.” (Matt. 25:29.)
”Jokaiselle, jolla on, annetaan, ja hän on saava yltäkyllin, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin mitä hänellä on.” (Matt. 25:29.)
Vihan hedelmät ovat kasaantuneet valtavaksi vuoreksi. Köyhän on pakko syödä epäterveellisesti, lihoa, asua surkeasti surkeissa lähiöissä, ostaa surkeaa bulkkitavaraa, pukeutua surkeisiin riistovaatteisiin, laittaa lapsensa surkeisiin kouluihin, sairastua henkisesti ja fyysisesti alusta saakka surkeassa ja näköalattomassa elämässään. Hän ei enää voi valita toisin, kun ei ole enää välineitä päästä nousuun. Köyhä tippuu jokaisen verkon läpi.
Sitten Laajasalo kehtaa kysyä onko sillä väliä, millä autolla ajat, jos lapsesi on kuolemassa. Hävetköön!
Eriarvoistaminen tappaa. Eriarvoisuudessa ei ole kyse vain lompakon paksuudesta, vaan se on laaja yhteiskunnallinen ja kulttuurinen ilmiö, joka vie mahdollisuudet toteuttaa ihmisyyttään, olla persoona persoonien joukossa, yksilö osana yhteisöä, merkityksellinen.
Laajasalo vetää esiin myös eliittien hitlerkortin, kateuden, jonka määrittely on eliitin etuoikeus ja vain köyhille varattu ominaisuus. Miksi Laajasalo ja muu eliitti puhuu niin paljon kateudesta? Puhuvatko he kenties itsestään? Onko se enemmänkin heitä vaivaava ominaisuus? Ja miksi Laajasalo ei kateuden sijaan puhu ahneudesta, riistosta, eriarvoistavasta politiikasta joka mahdollista kateutta tuottaa?
Laajasalon puheet ovat tyypillistä kirkon valtaa kumartavaa teologiaa, joka luo suojaavan sateenvarjon valtaryhmien ylle puhumalla synnistä ja armosta vain yksilöön ja hänen sisäiseen todellisuuteensa liitettyinä, ei-konkreettisina, ei-todellisina, kun puolestaan Jeesus Nasaretilaisella synti ja armo liittyivät aina tämänpuoleiseen, yhteisöllisiin, konkreettisiin ja todellisiin asioihin. Yksilön syntien painottaminen on vallanpitäjien harrastamaa yksilön syyllistämistä, joka peittää alleen vallan itsensä tuottaman rakenteellisen ja kollektiivisen synnin, epäoikeudenmukaisuuden ja riiston.
Laajasalo riisuu armosta kaiken yhteisöllisen, yhteiskunnan rakenteisiin liittyvän kun hän toteaa, on sama itkeekö sairastunutta lastaan (köyhä) muovimatolla lähiössä vai (rikas) tammiparketilla keskustassa. Laajasalomainen halpa armo on kätkettyä vallankäyttöä, ideologiaa, jolla pyhitetään rakenteellinen synti, epäoikeudenmukaisuus ja valkopestään eriarvoistavaa politiikkaa tuottava taloudellispoliittinen eliitti.
(Jumalan) Armo ja rakkaus liittyvät oleellisesti yhteiskunnan suojaaviin rakenteisiin. Armoa on se, että jokainen kansalainen saa tarvittaessa hyvää hoitoa, koulutuksen, ylipäänsä hyvän ja ihmisarvoisen elämän mahdollisuuden. Laajasalon eliitin kirkko kätkee oman viiteryhmänsä toteuttaman riiston ja hyvinvointivaltion romuttamisen hypetys-teologian dynaamiseen sumuverhoon.
Laajasalon Vapahtaja on eliitin Vapahtaja, armo on halpaa armoa, joka ei vaadi katumusta. Se on eliitin, liike-elämän, EK:n, EVAn ja Keskuskauppakamarin armoa ja evankeliumia, kun puolestaan todellinen armo syntyy siitä, että kirkko esittää protestin kaikkea sellaista vastaan joka asettaa itsensä hegemoniseen asemaan, kuten nyt eliittien kaiken alistamisen yksityiseen voiton pyyntiin.
Kirkko ei voi välittää armoa, jos se yrittää miellyttää ja kosiskella eliittejä, kumartaa valtaa, siunaa status quon, yhteiskunnan valtaapitäviä, rikkaita ja jos se ei esitä protestia yhteiskunnassa ja kirkossa sellaisia oppeja, ideologioita, käytäntöjä ja yleisiä tapoja vastaan, jotka oikeuttavat ja siunaavat ihmisen, eläinten ja luonnon riiston, alistamisen ja hyväksikäytön.
Ei ole sattumaa, että samaan aikaan kun valtion johtoon valitaan bisnespääministeri ja hyvinvointivaltiota muutetaan rajulla politiikalla Oy Suomi Ab:ksi, niin Helsingissä kirkkoherroiksi (ja piispoiksi) valitaan uusliberalistisia bisnespappeja, poliittiseen oikeistoon sitoutuneita muutosjohtajia, jotka bisnesajattelun hengessä kehittävät seurakuntien uutta toimintakulttuuria.
Hengen syntymisen mahdollistavan protestin sijaan kirkko alkaa laajasalomaisesti imitoida ja matkia hegemonista valtaa kadottaen hengen ja voiman. Kirkko nostaa esiin Laajasalon kaltaisia bisnespappeja siunaamaan hyvinvointivaltion lopullisen hajottamisen ja Oy Suomi Ab:n syntymisen. Demokratian myynyt hallitus ja Suomen taloudellinen ja poliittinen eliitti tarvitsee laajasaloja rauhoittamaan kansaa, kun hallitus toteuttaa heikompia syrjivää ja riistävää politiikkaansa. Ketkä ovatkaan parempia hämäämään kansaa, kuin laajasalomaiset julkkiskulttuurin tuotteet, hubbabubba-teologian ruumiillistumat, jotka viljelevät runsaasti, mahtavia, loistavia ja hypettäviä adjektiiveja verhotakseen omat tyhjyyttä kumisevat puheensa.
Jumalan valtakunnan ovet sulkeutuvat kun sana ei ole enää kirkossa luova teko, kun se ei enää synnytä uskoa, ei luottamusta, ei toivoa, kun se ei haasta, esitä protestia maailmaa vastaan, ei avaa hengen syvyyksiä, ei viittaa mysteeriin, ei valaise tietä armon ja rakkauden valtakuntaan vaan mukautuu pahan vallassa olevaan maailmaan, siunaa poliittisen hegemonian, status quon, yhteiskunnan kurjistamisen, yhteisöjä suojaavien rakenteiden murskaamisen ja eriarvoistavan politiikan. Onko ympyrä sulkeutumassa kun Suomi täyttää sata vuotta? Onko kirkko jälleen asettumassa eliittien puolelle heikompaan asemaan ajettuja kansalaisia vastaan?"
Piispanvaalien propagandaa alamaisille, HS
- eliitin väärän toivon pojektit alamaisille:
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005326077.html?share=a212edd5c4f26646d1524278e430117f
Lähetysseuran ja kirkkohallituksen sota pedofiilien uhreja vastaan
- pedofiilien puolesta ev-lut valtionkirkko
Tyytäväisen eliitin piirileikki
Keisarin vallan teologiaa toistava Valtionkirkko ei eroa mitenkään lahkoista, se on esikuva lahkoille papiskulttina -- kirkko tukee lahkoja, Sipilä ei olisi noussut ilman kirkon tukea lesta-pedofiilien tukijoille jotka ovat yhä vallassa lestadiolaisissa likkeissä
https://www.facebook.com/WorldNewsTonight/videos/10155223055134818/
Nyt on rankka juttu menossa Helsingin tuomiokapitulissa. Helsinkiläisestä papista on tehty kantelu seksuaalisesta hyväksikäytöstä sielunhoitotilanteessa. HBL:n artikkeli vaikuttaa asenteelliselta. Ingressissä todetaan, että kantelun tehnyt henkilö on profiloitunut kirkon hallinnon kriitiikkona. Tuomiokapitulin lakimiesasessori Ritva Saarion kommentit ovat puolesaan tuskallista ja hälyttävää luettavaa. Sen sijaan, että hän toteaisi kapitulin ottavan seksuaaliseen hyväksikäyttöön liittyvän kantelun vakavasti, hän kyseenalaistaa kantelun tehneen ihmisen motiivin. Hän myös toteaa, että yleensä nämä eivät johda mihinkään. Uskomattoman törkeitä lausuntoja Saariolta. On myös huolestuttavaa, että kirkollinen media ei ole tähän reagoinut mitenkään. Miksi vain HBL on tämän uutisoinut? Haloo Kirkko ja Kaupunki? Haloo Jaakko Heinimäki? Onko siellä ketään kotona?"
Tyytäväisen eliitin piirileikki
Keisarin vallan teologiaa toistava Valtionkirkko ei eroa mitenkään lahkoista, se on esikuva lahkoille papiskulttina -- kirkko tukee lahkoja, Sipilä ei olisi noussut ilman kirkon tukea lesta-pedofiilien tukijoille jotka ovat yhä vallassa lestadiolaisissa likkeissä
- ABUSE LAWSUIT USA:
https://www.facebook.com/WorldNewsTonight/videos/10155223055134818/
.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti