Google lanseerasi virallisesti suomenkielisen web-historia-ominaisuuden. Sen avulla Google voi tehdä hakutuloksista henkilökohtaisempia ja kohdistaa mainontaa.Lisäksi jo aiemmin käytössä olleeseen hakuhistoriaan, nyt lanseerattu web-historia kerää tietoa esimerkiksi käyttäjän katsomista videoista, kuvista ja uutisryhmistä.
Kun Google tietää, mitä sivuja käyttäjä etsii ja mitä videoita hän katsoo, yhtiö pystyy tarjoamaan henkilökohtaisempia hakutuloksia. Samalla Googlelle tarjoutuu mahdollisuus kohdistaa mainontaa entisestään. - Digitoday
Yhtä aikaa, kun tuotelanseeraajat ja mainostoimistot voivat fokusoida ja spotata kohdekuluttajansa yhä tarkemmilla profiileilla, niin kuluttajat voivat filtteroida, tilata ja ja lajitella itselleen saapuvat uutiset kuin myös ideologiset maailmanselitysmallit. Maailma tulee hajoamaan yhä kapeampiin segmentteihin. Maailmankuvan rakentaminen tulee yhä aktiivisemmaksi ja selektiivisemmäksi infoähkyn myötä. Perinteiset eurooppalaiset yleisradioyhtiöuutiset ovat lähiaikoina todella pulassa, koska arvokkaiden uutisten jäykkä formaatti fokusoi itseään todella outoihin ja kuluneisiin "maailmanpolittiisiin" aiheisiin päivästä toiseen kuten /israel/Palestiina, juna- yms-onnettomuudet, keskustelemattomuutta vaativat poliitikot, Kekkosen ajan käytänteet jne.
Nuoret kuluttajat saavat hyvin vakavia vieroitusoireita perinteistä yhtenäiskulttuuria julistavasta uutisliturgiasta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti