lauantaina, elokuuta 13, 2016

Analysoidaan Jouko Turkkaa - eliitin narri?



i
Turkan alamaisdramaturgiassa suomalainen kuvattiin eläimeksi joka vapisee pensaan takana. Mutta Turkka ei kuvaillut miksi. Turkka ei kuvaillut kolonisaation teurastajia jotka olivat ajaneet suomalaiset metsään vapisemaan.

ii

Turkka laittoi oppilaansa ratikkaan katselemaan vammaisia ja surullisia ja sitten urheilusalissa nauramaan ja matkimaan arjen ihmisiä. Turkka ei laittanut oppilaita westendin taksikuskeiksi tai pitopalvelun tarjoilijoiksi ja sitten nauramaan eliitin valituksille ja juoruille.

Yoitubessa paljastava Turkan ja Salaman keskustelu. Turkka koettaa voittaa ruumiinkielellään mutta Salama voittaa mielellään

iii

Salamalla on joka kirjassa enemmän hegemoniakritiikkiä ja Dario Foota ja statusvallan dekonstruktiota kuin yhdessäkään Turkan nielaistussa sivulauseessa. Turkka esiintyi eliitille kansanmiehenä kuin karnevaalinarri kun Salama on moukaroidun kansan ääni.

iiii
Turkka matki Kabukia ja Butoa joissa EI horjuteta statustodellisuutta eliitin mieliksi.
Shakespearen kirjoitusryhmä (tuntematon) varoi MYÖS kyseenalaistamasta vallassa olevaa eliittiä ja ravisteli vain valtaan päässeiden entisiä tapettuja viholisia.




Käymälä :


12.8.2016

KENET TURKKA JÄTTI RAUHAAN

Kumpi lopulta oli suurempi taiteilija, Jouko Turkka vai Spede Pasanen.






Turkan demagogiaan piilotettu pessimismi - alamaisen tärinän hypnoottisuus





















‪#‎turkka‬ ‪#‎teatteri‬ ‪#‎taide‬

Ei kommentteja: