Kiitos, suomalainen yrityskulttuuri, tulevaisuuskuvamme kirkastamisesta.
Uusi uljas globalisaatio ja osakeyhtiöiden loppumaton ahneus: tappiot jaetaan työntekijöiden ja asiakkaiden kanssa mutta voittoja ei jaeta. Ei tarvitse ihmetellä miksi Suomessakin asiakaspalvelukin on karvasta paskaa. Paska valuu alas huipulta.
Vain vihaiset asiakkaat voisivat muuttaa Suomessa yrityskulttuuria mutta Suomessa sijaitsee Europan laimeimmat ja pelokkaimmat asiakkaat. Pois synnintunto kansalta, lyökää synnintunto johtajien tasolle niin että korvat soi.
Suomalaiset kuluttajat ovat laimeita lampaita, jotka rasittavat kavereitaan valituksilla mutta eivät uskalla valittaa syyllisille ja vastuullisille.
Kallis ja huono ruoka on monopolien sampo.
Pilailuviranomaiset... Kilpailuviranomaiset eivät puutu lainkaan isojen yhtiöiden sopuisaan herrasmiesmonopolipeliin, jossa poliitikot (joiden pitäisi olla kansalaisten edustajia), istuvat kauppaketjujen hallituksissa ja niin pelin nappuloina ovat köyhät raatajat, jotka kantavat joka ostoksella kolehtia maan tavan kannattelemiin kauppaketjumonopoleihin.
Poliitikoille ei pitäisi antaa anteeksi valehtelua, oman sidosryhmän salaista lobbausta ja korruptiota.
En ole ikinä ymmärtänyt suomalaisten halua ja suuria nostalgisia tunteita tuntea jaloja tunteita armahtaessaan vanhempiaan ja poliitikkoja - jotka eivät kadu eivätkä paljasta itse mitään. Tsaarin ja keisarin uskolliset lampaat uudella vuosituhannella uutta erehtymätöntä herraa etsimässä.
Kansa ei ymmärrä olevansa itse demokratian voima ja päämäärä.
Poliittinen kulttuuri ei ole muuttumassa suomalaisten sairaan toiveikkaan johtajaromantiikan ja anteeksiantavan alamaiseetoksen takia. Solidaarisuutta ei tunneta kaltaisia kohtaan mutta armoa tunnetaan aateliskulttuuria takaisintuovia poliitikkoja kohtaan. Ikuista isää kontallaan etsimässä itkuinen kansakunta.
::
Markkinat =
::
::
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti