lauantaina, heinäkuuta 31, 2010

In the name of Christ, I quit Christianity and being Christian


In a message posted on her Facebook page, Rice said she was "out". "In the name of Christ, I refuse to be anti-gay. I refuse to be anti-feminist. I refuse to be anti-artificial birth control. I refuse to be anti-Democrat. I refuse to be anti-secular humanism. I refuse to be anti-science. I refuse to be anti-life. In the name of Christ, I quit Christianity and being Christian. Amen," the author wrote.
ja Suomessa
Helsingin kohta ex-piispan Eero Huovisen mukaan kirkon täytyy vakavasti harkita vihkioikeudesta luopumista, jos eduskunta hyväksyy lain sukupuolineutraalista avioliitosta. "Luonnonoikeudellisen ihmiskäsityksen ja luterilaisen uskon mukaan avioliitto on miehen ja naisen välinen instituutio", Huovinen perustelee kirjallisessa kannanotossaan. HS.fi

Huovinen alkaa vähitellen paljastamaan katolilaisia karvojaan, nyt kun eläkevapaus sarastaa piispan ammatin taktisen mediapelin jälkeen. Tätä ennen hän on toiminut raukkamaisesti kulisseissa purkaessaan protestanttista yksilökeskeisen uskonnonvapauden periaatetta vaikka on vedonnut Lutheriin.

Luther ymmärsi, kuinka tuhoisa on instituution valvoma laki, jota perustellaan uskonnolla.
Mutta ei Huovinen.

Hyväuskoisille toimittajille Huovinen on esiintynyt isällisenä, kysymyksiä "huumorilla" vääristelevänä ja luterilaisena mutta vallankäyttäjänä ajanut kirkon konkreettista liittämistä takaisin äitikirkkoon ja paavin hallinnon alaisuuteen.

Luonnonoikeudellisen ihmiskäsityksen takana on kova katolilainen ihmiskuva, jossa ihmisen kelpaavuus Jumalalle riippuu jäsenen kelpaavuudesta pappien seksuaalifobisten oppien kunnioittamiskäytännöissä.

Luonnonoikeudellinen ihmiskäsitys perustuu Aristoteleen ideamaailmaoppiin, joka deduktiivisen jyrkästi kieltää prosessievoluution.

Tämä ei ole lainkaan luterilaisen ja protestanttisen ihmiskuvan mukaista. Ihminen ei voi pitää luontoa uskonnon tai tieteen lhtökohtana, ihminen itse määrittelee järjellään ja seuraamuksilla itse luomansa kulttuurin hyvän ja pahan, hyödyllisyyden tai haitallisuuden.

Pappien naimattomuus (katolisen kirkon oppi) ja avioliiton ulkopuolinen seksuaalisuuden häpäiseminen kirkon moralistisella "tuomio-oikeudella" (ev.lut piispat yhä pitävät oikeutena tuomita seksi epäkristillisenä toimenpiteeenä) on tarkoitettu korostamaan kirkon oikeutta puuttua yksityiselämään ja korostamaan pappien puhtautta, puolijumalallisuutta, kiistämätöntä valtaa - ja jäsenten häpeällistä saastaisuutta katolisen jumlakuvan ja idolien (neitsyt Maria) edessä. Katolisen kirkon mukaan epäinhimillinen on ihailtavaa ja uskonnollisen vallan peruste.
Luonnonoikeus
" (lat. ius naturale; myös luonnollinen laki, lex naturalis)
on yhteisnimitys sellaisille moraali- ja oikeusteorioille, joiden mukaan on olemassa yleisesti päteviä, kulttuurista ja ihmisestä riippumattomia normeja. Näin ollen ihmisen säätämän lainsäädännön ja oikeuden on oltava sopusoinnussa luonnonoikeudellisten normien kanssa ollakseen moraalisesti oikeutettua. Luonnonoikeudellisina normeina on pidetty esimerkiksi yksilön oikeutta elämään, omaisuuteen ja vapauteen."
Korkeakirkollisten määrittelemä  luonnonoikeus ei siis perustu kuitenkaan/ollenkaan tieteeseen vaan raamattunäkemystä ja kirkollista valtaa tukevaan kristilliseen luontokäsitykseen alamaisuudesta Jumalalla ja kuninkaalle jopa seksuaalisuuden osalta. Seksuaalimoraali ja käsittelemätön homofobia määrittelee siis uskonnollisen  luonnonoikeuden,  ei tiede, psykologia tai vertailevatutkimus.

Seksuaalisuutta kaikissa muodoissa halveksineet, omassa  lapsuudessaan traumatisoituneet kirkkoisät ovat kirkon luontomoralismin takana. He ihailivat nuoria neitsyitä - kun itse evät nauttineet seksuaalisuudesta.

Katolisen kirkon uskontofilosofia on järjestelmällisen todellisuuspakoista: vaikka mm. Jeesuksen elämää referoivissa evankeliumeissa puhutaan selvästi Jeesuksen veljistä, kirkko kieltää Jeesuksella olleen äitinsä kautta sisaruksia koska Jeesuksesta muokataan uskonnollisesti aseksuaalista olentoa.

Totaalinen valta luo totaalisia ja mahdollisimman etäisiä idoleita.

Alistamisen päämäärä on ihmisten vieraantuminen omasta elämästään ja alistumista vieraannuttaviin mielikuviin.


Kalevala on yksi kristillisen propagandan erikoisimmista ilmentymistä.

Väinämöisen ylimielisyydessä on kiteytettynä nimenomaan kristillinen jumalakäsitys ja mukamas sen kautta on kuvattu Väinämöisen merkitystä suomalaiselle mytologialle - siis mahdollisimman kirkollisen ja patriarkaalisen jumalakuvaidolismin kautta.

Kalevala on mahdollisimman halpa vale ja vääristelmä muinaisuskonnosta. Kauhistuttava kulttuurin raiskaus kirkon työtä täydentämässä kirkollisten mielikuvien kautta ja niitä vahvistamassa.

Kalevalan päätehtävä oli pyyhkiä mielistä pois laaja feminiininen uskontokulttuuri, mitä muinaisuskontomme oli.

Elias Lönnrot tuhosi kaikki alkuperäiset muistiinpanonsa laulajien lauluista ja tarinoista rankan editoinnin, hellenistämisen (kreikkalaisperäiseen kulttuuriin sovittamisen) ja kristillistämisen jälkeen.

Kemppinen :: Isät ja vaimot

Hierarkisen kulttuurin systeemiteoriaa



Mitä Wikileaks
haluaa Vatikaanista?

  * The Index of the Vatican Secret Archive. 

At present pre-screened scholars are allowed to see it but not copy it
(under scholar rule *16 http://asv.vatican.va/en/fond/amm.htm )



 
 * Uskontotiede fundamentalismi dogmatiikka kirkkohistoria protestantismi, kirjallisuustiede uskonpuhdistus kirjallisuus.

3 kommenttia:

Rauno Rasanen kirjoitti...

On sullakin rankkaa ton seksuaalisuuden kanssa. Jotenkin mä olen haistavinani, että sulta löytyy oma lehmä ojasta tässä asiassa.

Sillä ihminen, joka haukkuu työkseen jotain asiaa, haukkuu siinä myös ja etenkin jotain itsessään olevaa traumaa.

Olen itse erinomainen esimerkki tästä väitteestä.

Anonyymi kirjoitti...

WAKE UP: Muslims use a 'trick' to get reach a demographic advantage: The suppression of the rights of the women!...




ANNEX TEXT:
Call spread in the INTERNET:
- Unmarried fathers in traditionally monogamous societies!!!
{Sexual education without Taboos or Neo-Taboos: Artificial wombs - a scientific priority research}

There are still dumb people, who believe in fairy-tales,... but we must look reality into the eyes:
- In traditionally polygamous societies, only the strongest males have children.
- However, to be able to survive, many companies had the need to mobilize/motivate the weaker males in the way, that they were interested in the fight for the protection of their identity!... In fact, the analysis of the sex taboo, (in traditionally monogamous societies), we see that the real purpose of the sex taboo was the social integration of sexually weaker males.
{See THE ORIGIN OF SEX TABOO blog}

CONCLUSION:
In traditionally polygamous societies is it natural, that only the strongest men have children, NEVERTHELESS the traditionally monogamenen societies must accept their history! That is, these societies can´t treat the sexually weaker males like the trash cans of society! This means, that men (with good health) rejected by females should have the legitimate right to an ARTIFICIAL womb...

COMMENT: Sexual incompetence doesn't mean to be useless... in fact, the weaker males already showed their value: the technologically advanced societies... are traditionally monogamous societies!

COMMENT 2: Nowadays, on one hand many women are looking for men with a bigger sexual competence, specially men from traditionally polygamous societies: in these societies, only the stronger men have children, they choose them and refine the quality of the men.
On the other hand, nowadays many men from traditionally monogamous societies look for females from other societies, that are economically weakened [soft]...

Arhi Kuittinen Finnsanity kirjoitti...

Kristinuskon kaappaama seksuaalisuus on jostain syystä tullut kristinuskon keskiöteemaksi käytännössä.

Tämä on hurjaa vallankäyttöä - ja jokainen suomalainen on saanut tämän kokea.

Yksilön oma valinnanvapaus murskataan jo lapsena yhteisön moraliteeteilla ja uhkauksilla.

Luodaan epäinhimillinen harhaidentiteetti, jossa yksilö luulee yhden ainoan ideaalihanteen eli kristillisen pseudoihanteen kautta määrittävän olemassaololleen luvan olla "kelpaava" ihminen. Yhteisön moraliteetteja (ulkokohtaisesti) kunnioittava pseudoidentiteetti.

Ihminen menettää persoonallisen kehitysprosessin ja hänen neuroottinen pseudoidentiteettinsä muodostaa itserankaisevan ja neuroottisen systeemin, jossa ihmisen omilla tarpeilla ja tunteilla ei ole väliä.

("Kristillisestä") Neuroosista tulee määrittelyn väline ja itsetuntemus jää sivulle.

Fundamentalistinen Yhteisö
haluaa määrittää, tarkkailla, sitoa ja hallita yksilön intimiteettiä eli altistaa yksilö niin suurelle häpeän jännitteelle, että yksilö alkaa tarkkailla, rajata ja tuomita itseään yhteisön ihanteiden mukaan.

Perheyksikön moralistinen "ihailu"-ylistys korkeimpana yhteisöstatuksen muotona on tarkkailun ja valtasysteemin ihailua.

Ole systeemi systeemissä niin kelpaat systeemille.

Joka samaistuu valtasysteemin moraliteettien kanssa, luulee omaavansa valtasysteemin auktoriteetin ja hallinnantunteen itsessään. Siis aika harhaista.

Moralistit
osaavat samaistua vain Jumalaan, jumalaidean tuottamaan hallusinatoriseen grandiositeettiin kaiken hallinnasta, eivätkä toiseen ihmiseen.

.