lauantaina, kesäkuuta 02, 2012

Piispa Jolkkonen käyttää lapsiaan aseena suvivirsi-farssissa


Traditionalisti-fundamentalisti-piispa
http://www.karjalainen.fi/fi/uutiset/uutis-alueet/kotimaa/item/7267-piispa-jolkkosen-lapset-protestoivat-kevatjuhlaa

Opiskelukaverini piispa Jari Jolkkonen on paljastanut hampaansa.

Suomen fundamentalisti-traditionalistien esitaistelija-piispa ilmoittautuu pyhään sotaan neutraalia yhteiskuntaa vastaan aseenaan omat lapset ja lasten julkinen häpäiseminen ja lannistaminen. "Me".
  
Mahtavaa!  Show on alkanut ja kovan linjan piispan valtakausi julistetaan avatuksi uudessa hiippakunnassa.
Kirkon esirippu alkaa revetä.

Korkeakirkollinen teologinen sota ja sisäinen valtapeli on paljastumassa vähitellen koko kansan ihmeteltäväksi ja kirkkoa jalustalla pitäneiden, piispoja suojelleiden toimittajien ällistykseksi.

Tämä on Näytös no 2 -  homoillan aiheuttaman kirkon lamaannuksen ja paniikinomaisen takinkäännön, homomyönteisen jälkiviisastelun jälkeen.

Jolkkonen ei pelkästään ole traditionalisti vaan fundamentalisti.

Hän on ilmoittanut lukevansa Raamattua kirjaimellisesti ja uskovansa kaiken Raamatusta. Hela packet med ludd och läder.  Hänen mukaansa on mahdoton uskoa Jeesuksen eetttisiin opetuksiin ilman ikuisesti neitsyttä äiti-Mariaa.

Kirkko on aika hukassa patriarkaalisen vallanhimonsa kanssa..
Piispa Jari Jolkkonen on vain yksi piispoista ja kirkkoherroista jotka edustavat harhaista roomalais-katolista teologiaa eivätkä protestanttista, ihmiskeskeistä teologiaa.


Kuinka määritellä roomalais-katolinen teologia vs protestanttinen teologia?

Se on satojen sivujen aihe mutta hyvin yksinkertaistettuna:
katolinen teologia uskoo kirkon arvovallan luomaan magiaan mutta protestanttinen taas yksilöiden henkilökohtaiseen mystiikkaan ja yksilön eettiseen kamppailuun.

Tämän lyhyemmin sitä ei voi määritellä.

    (Mutta lue alta kirkko-tagin kautta muita blogikirjoituksiani kirkon tilasta).





Jolkkosen pitäisi myös tietää, että protestanttien tärkeimpiä määrityksiä yhteiskunnasta on se, että uskonvapauden takia valtio tulee olla täysin erillinen kirkosta ja että feodalistis-oikeistolaista yhteiskuntakäsitystä tukeva valtionuskonto on vain katolinen oppi eikä protestanttista uskontofilosofiaa. Mutta Jolkkonen oppi-isänsä Eero Huovisen mukaisesti ihailee katolisen kirkon valtaa, hierarkiaa, pappiskulttia ja suuruutta "äitikirkkona".
  • Jolkkosen lapsillakin tulisi ola vapaus ola tavallisia lapsia maallisessa lystinpidossa ja maallisten kavereiden kanssa ilman uskonnollisia ehtoja.

Mutta kiitos Jolkkonen hampaiden paljastamisesta. Me tarvitsemme avoimia piispoja jotka eivät enää näyttele liberaalia ja sumuta mediaa lumehumanismilla todellisen maailmankuvansa peittämiseksi.
Mahtavaa.  Tästä tulee viihdettä kirkollisveron maksajille koko rahalla seuraaviksi vuosiksi. Kirkon murentuminen vain kiihtyy ja tekopyhyys kiillottuu.


Ongelma ei ole suvivirsi sinänsä
vaan se eetos ja valtapeli että kirkkokulttuuri on jotenkin sivistystä ja itsestäänselvä, "välttämätön" osa suomalaisuutta - "kunnon kansalainen ei arvostele kirkkoa vaan hyväksyy identiteeettinsä kirkolta".

Kristinusko ei kuitenkaan ole kelluvaa kulttuuria ihmisten itsensä  ylläpitämänä vaan tiukan dogmaattisen organisaation määrittelemää uskonoppia itse organisaation arvovaltaa ja rahoitusta nostattamaan. Eivät rehtorit laulata muita kristillisiä ja ateistisia lauluja, joita kirkko ja piispat eivät hyväksyisi.

Kirkkokristinusko on aika keinotekoinen huntu ja rituaalivirasto suomalaisten yllä, kolkko syntioppipaketti on traumaattisesti sullottu meille väkivalloin ja karmeilla seuraamuksilla alkuperäisen kulttuurin vainoamisella ja tuhoamisella.

  • Lehtonen on jäljittänyt Suvivirren juuria keskiajalle ja Keski-Eurooppaan saakka. Virren ensimmäisessä säkeistössä on hänen mukaansa paljon samaa kuin latinankielisen 1500-luvulta peräisin olevan Piae Cantiones -kokoelman laulussa Tempus adest floridum. – Se puolestaan on uskonnollinen muunnelma 1200-luvulla kirjoitetusta etelätirolilaisesta eroottisesta kevätrunosta, Lehtonen lisää. http://www.kirkkojakaupunki.fi/artikkelit/kesainen-kestohitti








Venäjällä mielenilmaus ortodoksisessa kirkossa merkitsee Pyhän häpäisyä (koska Jumala asuu kirkossa) ja naisten vangittuna olemista kuukausikaupalla ilman oikeudenkäyntiä:




Ja vitsi vitsinä, suvi tulee ihan itsestäänkin, kunhan kirkko antaa luvan








  • Kirkko ja pluralismi :: Panu

    ." nyt on näköjään piispakin päättänyt tunnustaa väriä ja toistaa kaikki äärioikeistolaiset propagandakliseet siitä, kuinka demokratia ja koko länsimainen sivistyspiiri on vaarassa, ellei lapsia pakoteta laulamaan suvivirttä..."


::



  Tämä blogikirjoitus on katteetonta fobiafilosofointia:

 Kiihotusta ilman uskontotieteen ja uskontofilosofian tietämystä.

Kirkkokin on viimeiset 100 vuotta vain matkinut humanisteja päästäkseen julmasta köyhien syyllistämistehtävästään ja helvetin tulesta irti vaivihkaa  - ja nyt esität että jonkun kirkkokristinuskon olevan nykyisen länsimaisen identiteetin ja kapitalismin takana.

Eihän se alkuperäinen, fundamentalistinen paavin puhtaan uskon kristinusko ja kirkkokaan toiminut (vaikka tämän oikeistokristillisen ajatusrakennelman mukaan olisi pitänyt toimia puhtaan kristillisenä)   vaan vapaiden yksilöiden yhteiskunta se vasta toi kapitalismin ja tämän vapauden idean.

Oikeisto-fasistiset yhteiskunnat ja sotilasjuntat ovat myös aina tarvinneet kristillistä kirkkoa kuoleman hallintobyrokratiaksi  alistaakseen ja luodakseen rasismin kiihkoa. Kirjoituksessa ei lainkaan pohdista sitä, kuinka suurimmat sodat ja kulttuurin tuhoamisyritykset on käyty kristilliseen Jumalaan vedotan eliitin toimesta. I ja II maailmansota olivat tiiviisti kirkkokristinuskoon sidottuja sotia, nimenomaan Saksan taholta - jokaisen jalkaväen sotilaan vyössä luki Jumalaan me luotamme.






Historia on prosessi.

Se ei ole koskaan suora kausaliteetti.

Historia on aina kaoottinen prosessi.

Länsimainen yksilökäsitys on ollut aika kaoottinen prosessi ja eliitin terrori on kättänyt kaaosta, pelkoa, syntioppia, tietämättömyyttä ja sensuuria aseenaan tehokkaasti.

Humanistit ja vasemmistolaiset ovat tehneet aatelisten, alistajaporvarien ja vallanpitäjien kutistuneesta kristinuskosta nyt sen mitä kirkkokerma ja kirkkopoliitikot esittävät moraalisena ja "perhekeskeisenä" länsimaisena kristinuskona.






    Ei kommentteja: