sunnuntaina, lokakuuta 31, 2010

Kirkkohistoria ja kirkonmiehen kyynel

Kirkon miesten itsesääli on vähän turhaa.

Draamaa oletetuista ikuisista totuuksista ilman itsearviointia. Käsityksiä ja ennakkoluuloja ilman katetta ja historiantuntemusta. Oman seksuaalisen itsetunnon ja "puhtauden" farisealaista pönkittämistä leimaamalla muiden seksuaalisuutta. 



Homokriisissä on ennen kaikkea kysymys kirkon valtiollisen valtakulttuurin ja pappien roolivallan kulttuurin murtumisesta. Kirkollisen itsestäänselvyyden ja kulttuurin omistamisen murtumisesta.

Koska kirkko ei ole omaa keinotekoista  rooliaan kyseenalaistanut eikä vahingollista toimintaansa uudelleenarvioinut niin esille tulee rankimman kautta kansan muistikuvat  kirkon hierarkiaroolista valtionkirkkona ja kansan asenteiden muokkaajana kontrastina idealistiselle toiveelle inhimillisestä rakkauden kirkosta: kirkko vedetään tilille nykyisestä brandistään armon välittäjänä.

Päivi Räsänen ja piispa Repo edustavat vielä puhtaasti pöyhkeää kirkkoherramaista paremmuususkoa uskonnolliseen valtaan ihmiskuvasta kulttuurin yli, siihen, mitä suomalaisille on taottu miekalla, kadotuspelolla ja lailla 900 vuotta.

Kirkon opetus- ja saarnajunttauksessa on yksilön erilaisuus ja "uhma" esitetty uhkana, paitsi parina viime vuotena.

Piispat joko puolustavat humanistista ihmiskuvaa tai vastustavat sitä. Piispat joko jäävät viime vuosituhannelle tai ymmärtävät instituution ajallisuuden ja muokattavuuden.

Todellisuudessa ei ole neutraalia välimuotoa - vaikka kirkon miehet yhä luulevat voivansa edustaa ideologista järjestöä ja voivat samalla olla ottamatta kantaa ihmisoikeuskysymyksiin ja seurakuntien ylimieliseen työpaikkakiusaamiseen. Kuninkaan kirkko joutuu kohtaamaan nyt oman mädäntyneen historiansa ja omakuvansa, jotta kirkko voisi uudistua.

Uudistuminen ei todellakaan ole itsestään selvää.

Kirkon seksuaalivastaisuus ja ahdas ihmiskuva on ollut hysteeristä ja tukeutuu siihen yhä "perinteenä".  Lukekaa vaikka virsiä.

Kaikki se häpeä, jota kirkko on suoltanut ihmisille vääristyneestä ja nujertavasta ihmiskuvastaan näkyy yhä itsemurhaluvuissa ja depressioina. Kaikki tämä kaikenkattavn "moraalisen" kontrollin ja yhtenäiskulttuurin valtahegemonian takia. Kirkko on ollut valtiokone, valtakone, tottelevaisen, herrapelkoisen, kyyristelevän ja ahdistuneen kansan kasvatustuottaja. Pakolla ja ehdottomuudella ilman armoa.

Homoilta oli tähän asti selvin signaali kansalle, että on luvallista ja aiheellista kapinoida kirkkoa vastaan, joka vastustaa yksilön itsemääräämisoikeutta.

Kirkon synkkä historiallinen varjo on kirkon piirissä vihdoinkin tunnustettava, itsesääli kun ei tuo mitään muutosta ja parannusta kirkon murinaan olemassaolon oikeutuksesta perinteen sokealla voimalla.

Sunnuntain Hesarissa on nyt tärkeä ja havainnollinen kirjoitus kirkon sekä kirkkolain roolista kulttuurin murskaajana vuosisadasta toiseen:


 www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Kohuleima+seurasi+Sikamessiaksen+tekij%C3%A4%C3%A4+pitk%C3%A4%C3%A4n/1135261293831






Paavin kirous suomalaisille ja tappolupa ruotsalaiselle aatelistolle:



















http://finnsanity.blogspot.com/2010/10/kirkko-valtionkirkko-seurakuntavaalit.html

torstaina, lokakuuta 28, 2010

Pimeän kansan pimeä historia - sunnuntaisin

Pimeän kansan pimeä historia - sunnuntaisin TV1
 
Minkälaiset ihmiset vetävät meitä pimeään?
Pohjimmiltaan niin valoisaa ja herkkäuskoista kansaa?



Ruotsin imago-ongelma - Rikkaat eivät välitä mistään ja äärioikeisto välittää liikaa

Rikkaat eivät välitä mistään ympärillään olevasta esteettisen haltioitumisen ja eristäytymisen taitonsa ansiosta - ja äärioikeisto välittää taas liikaa kaikesta.

Ruotsalaiset kauhistuivat viikko sitten ylpeiden rikkaiden sisustuksen ja rahan riemun estotonta esittelyä (HS sunnuntaina).

Ruotsalaiset eivät halua myöntää, kuinka heidänkin yhteiskuntansa on jakautunut, ei enää mitään yhtenäiskulttuuria.


http://www.nelonen.fi/uutiset/ulkomaat/ruotsidemokraatteja-ei-kutsuta-nobel-juhliin

keskiviikkona, lokakuuta 27, 2010

Juska Paarma Harmagedon

Keskiviikkona Maxim-teatterissa oli yksi vuoden harvinaisimmista elokuvanäytöksistä:
Juska Paarma Harmagedon 1986




Parviainen loi käänteisen hypernarsistisella visiollaan ennusteen 80-luvun juppipoliitikkojen perinnöstä lama-ajan julmasta status-Suomesta, jonka poliitikot valitsivat Suomen tieksi armottomaan luokkataisteluun: valtio hylkäsi kansalaiset varakkaiden pankkien ja poliittisen eliitin raadeltavaksi ja kansa jakaantui, kuin hyvinvointiyhteiskuntaa ei Suomessa ikinä olisi ollutkaan. Avuttomat seinän eteen Koiviston ja Viinasen siunaaman pankkien suojeluskunnan teloitettavaksi. Ihmisarvo hirteen pelurien pelastamiseksi.

Juska-hahmo on myös selkeä näkemys suomalaisen väkivallan avuttomuudesta kriisin ja egon haavoittuvuuden edessä - suomalaiset kouluampujat olivat kuin kopioita Juskasta. Uho ja tuho särkyneen egon ainoana pelastuksena.


Kuvaajana Slawomir Idjiak, joka on työskennellyt myös Krystzof Kieslowskin ja Ridley Scottin kanssa, Juha Rosman ohj.

Kuolemaa ja seksiä arvaamattomasti vyöryttävän vaelluksen inhimilliset hetket tarjoaa Aake Kalliala city-terminaattorin parhaana kaverina  nimeltä Hili-Bili Huotari.
 
"Osa Parviaisen alter egon ”Juska Paarman” tarinaa, jonka muut osat nähtiin teatterin lavalla. Harmagedon on egotrippi ja historiallisessa kontekstissa 1985 nyt eräänlainen kummajainen, muttei mikään vitsi. -SK

Nightvisions

http://www.nightvisions.info/naytokset.html

http://suomenkuvalehti.fi/blogit/kuvien-takaa/jussi-parviainen-haulikkokostajana-kadonnut-kotimainen-elokuva-harmagedon-night-visionsissa





maanantaina, lokakuuta 25, 2010

Valtionkirkko vai protestanttinen rakkauden yhteisö

Teemu Laajasalo SK: "Kirkon tulevaisuus - ei yksimielisyys, vaan sovitettu erilaisuus"

Vastine.

Kirkkosysteemin apologeetti Teemu Laajasalo  ei oikein näe kirkon kulttuurisodan laajuutta ja syvyyttä. 

Kirkko on yhtä aikaa ideologinen rituaalijärjestö "muuttumattomine dogmi-totuuksineen" sekä samalla valtion säätelyn ja lakien alainen virkamiesten virasto-organisaatio.  Tilanne tämän kirkon kolmannen kulttuurisodan aikana on hyvin omituinen (Hannu Salama oli ensimmäinen ja naispappeus toinen).

  Kirkon käytäntöä ja toimintaa ohjaa nyt viisi asiaa:
1  Piispojen suorat ja omaehtoiset valinnat eli julkilausumat (kuten torstaina puolet piispoista "yllättäen" tunnusti hyväksyvänsä homoseksuaalien siunaamisen)
2 Kirkolliskokousäänestykset ja siellä perinnenäkemykset kirkolliskokouksen edustajien näkemyksissä

3 Eduskunta kirkkolain kautta (voi pakottaa ihmisoikeussädöksiä)

4 Kirkon dogmat eli oppikysymykset piispojen sekä työntekijöiden tulkitsemina (vaihtelua riittää)

5 Seurakunnan perinne ja tavat sekä uskonnolliset "herätysliikkeet" kirkon työntekijöiden kautta
Naispappeuskysymyksessä valtava ulkoinen muutospaine, valtio ja ihmisoikeuskysymykset muuttivat kirkon valtakeskeistä patriarkaalista kantaa sekä käytäntöä ensimmäisen kerran. Tässäkin matkittiin lopulta Ruotsin kirkkoa ilman itsenäistä prosessia - kuten aina on Suomessa matkittu.

 Käytäntö tuli kuitenkin kannan ja kirkkolain jäljessä, koska piispat eivät ottaneet vastuullisesti tasa-avokysymystä vakavissaan vaan antoivat konfliktitilanteiden  vapaasti joko tuhota naispapin itsetuntoa tai asian mennä oikeusjärjestelmän hoidettavaksi ilman piispojen johtajan vastuullista ja aktiivista toimintaa.

Mutta muutos oli väistämätön kirkkopoliittisesta viivytystaistelusta huolimatta. Piispat esiintyivät vanhoillisille olevansa vasten tahtoaan kehityksessä mukana mutta virkamiehinä sitten olettivat   kaikkien tottelevan ilman piispallista ohjausta uutta eduskunnan vahvistamaa kirkkolakia.

Kirkon vanha tehtävä valtiolle sen nationalistisen identiteetin (meta)koneena on vakavin este modernille ja kyselevälle uskonnollisuudelle.

Jos kirkko aikoo pysyä valtionkirkkona  (niin kuin tällä hetkellä kirkkohallitus epätoivoisesti haluaa verotusoikeuksien takia)  niin homoseksuaalien ihmisoikeudet tulevat itsestäänselvästi jyräämään ideologiset ihmiskuvat ja roomalais-katolisen syntiopin kirkossa.

Piispat käyvät siis taas viivytystaistelua kirkon kehittymisessä ja niin homoillan aiheuttama moraalinen viha oli selkeää seuraamusta tästä piispojen viivytystaistelusta. Kirkon konservatiiviset syntiopit ja ihmiskuvat paljastuivat homoillassa piispankin lausuntojen kautta humaaneille kirkon jäsenille ja   järkevä reaktio on erottautua järjestöstä, jolla on keskeisenä toimintaohjeena kaksinaismoralistinen ihmiskuva  ja syrjinnän salliminen.

Piispojen keskeinen ideologia näyttää olevan kirkkovirasto ja kasvoton rituaalisysteemi, joka huomionkipeänä tarjoaa muuntautuen aina kysyjän mukaan montaa eri ideologiaa. Siksi henkinen väkivalta on mahdollista useassa seurakunnassa ilman loogista johtajuutta. Selkärangattomat johtajat eivät johda  vaan seuraavat sivusta vedoten vaihteleviin syihin. Mikä on tämä systemi, jonka johtajilla ei ole muuta tehtävää kuin idastaa uudistuksia. Suvaitsemattomat saavat eniten suvaitsevaista tilaa kirkossa.

Julkkisbloggaaja Perez Hilton innostui Suomen homokeskustelusta


Teologisesti kirkko yhä pitää homoseksuaalisuutta syntinä eli Jumalan vastustamisena. Piispat yrittävät nyt luovia tässä ideologisesti hämärässä kaksinaismoralismin tilanteessa, jotta kirkon oppeja ei tarvitsisi konkreettisesti muuttaa. Jotta kirkon suuruus ja asema ei olisi opillinen tai ideologinen asia vaan vain "maan tapa". Kirkko esittää mielellään olevansa osa kulttuuria vaikka on tiukasti dogmien kautta määritelty ja eristetty epädemokraattinen järjestö.


Mutta jos kirkko aikoo olla protestanttisen luterilainen kirkko, sen täytyy olla jatkuvasti uudistuva kirkko, jatkuvan uskonpuhdistuksen yhteisö, joka luopuu vallanhalustaan olla perinteiden ja hierarkian puolustaja. 

Luther muutti seurakuntajärjestystä ja oppia ylhäältäpäin, Suomessa taas kirkon jäsenet pakottavat alhaaltapäin kirkkoa muutokseen.  Lutherille perinne ei voinut määrittää ihmiskuvaa ja elämän ehtoja. Kirkko ei voinut puuttua tieteeseen tai todellisuuden luonteseen. Tosi teologia täydentaa realismia eikä rajoita sitä paavin oppien mukaan. 

Suomalaiset piispat voivat luulla olevansa keskenään yhden yhtenäisen ideologisen järjestön johdonmukaisia johtajia mutta tällä hetkellä kirkko suosii myös rahallisesti kaikenlaisia epäprotestanttisia lahkoja, kuten lestadiolaisia ja Räsäsen viidesläisiä kansanlähetysläisiä.

Nuori Luther ei missään tapauksessa hyväksyisi nykyistä tilannetta ja alentuvaa ekumeniamaniaa. Tämä ei ole protestanttisen kirkon ihannetila. Lähellekään.

Juutalaisen uskonnollisuuden alku oli kyselevä ja Jumalaa pelottomasti haastava Job (ei kenraali Mooses). Modernin teologian tulisi nähdä Lutherin tapaan Jobin rohkeus ja etsintä uskonnollisen kulttuurin keskipisteeksi. Nationalistinen tottelevaisuuden, samankaltaisuuden ja patriarkaalisen autoratiivisen yhteiskuntajärjestyksen aika on oihi.

Luther oli oman aikansa lapsi mutta hän osoitti hyvin modernin jatkuvan muutoksen tien Jeesuksen opeista ja eettisestä ihmiskuvasta kiinnostuneille. Papit eivät olleet Lutherin mukaan ollenkaan oleellinen asia kristittyjen yhteisöille vaan Luther puhui painavasti mm. yleisestä pappeudesta. Pappien virka-asema ja erillinen rooli ei siis ole lainkaan oleellista protestanteille.

Kirkkohallitus kirkon valtakoneiston keskuksena kertoo jo nimeltään piispojen toiveen nähdä kirkko valtiollisena toimielimenä.

Piispojen kaikki toimenpiteet ja taktiset perääntymiset oppiasioissa ovat Suomessa   tähdänneet aina vain pappien aseman vahvistamiseen ja siten kirkon hierarkian varmistamiseen. Piispoja ei huoleta oppi vaan kirkon valta-asema.

Jatkuva uskonpuhdistus pitäisi olla Lutherin hengessä hierarkian purkamista.

Jos kirkon miehet haluavat takaisin keskiaikiseen keskushallintokirkkoon ja syntien varassa toimivaan pelotejärjestelmään, niin katolinen kirkko ottaa mielihyvin totaalista hierarkiaa rakastavat papit takaisin huomaansa. Katolisessa kirkossa papit edustavat Jumalaa muita ihmisiä ylempinä olentoina mitä protestanttinen teologia ei hyväksy.

Ev.lut kirkon tie pitäisi olla aivan toisenlainen protestanttisena kirkkona.

Nyt jäsenet osoittavat protestanttista lähimmäisenrakkautta siinä missä papit osoittavat huolta ja rakkautta hyvin varakkaaseen instituutioon ja sen luomiin pönkittäviin pappisroolileikkeihin. Ns "rippisalaisuus" oli hyvä esimerkki siitä, kuinka papit eivät tunne lainkaan protestanttisen rakkauden teologian ja ihmiskuvan perusteita.





 
Uskonnollinen ihmiskuva ideologisena lähtökohtana vanhalle lääketieteelle: 

 Tutkimus





PS

Vanha Luther

Tunnetusti dementtinen ja vapiseva, paranoidisen vallanhimoinen vanha Luther hylkäsi  omat oppinsa kirkon erillisyydestä valtiosta ja liittyi kannattamaan fasistisesti valtaa runnovaa ruhtinasvaltaa. Mutta jos kirkko uskoo nuoren Lutherin ihmisen vapautta ja muutosta etsivään ideologiaan, kirkolla on edessä  rankka muutos ja alasajo valtavana kiinteistöfirmana ja sijoitusyhtiönä. Intuitiivinen ihmiskeskeisyys pois institutionaalisesta hierarkiasta.

Muuten suosittelen rehellistä ja välitöntä paluuta takaisin autoratiiviseen ja taikauskoiseen katoliseen emokirkkoon. Viime vuonna tehty ja toteutettu suomalaisten piispojen salassa valmisteltu päätös muuttaa kirkon protestanttinen ehtoollisoppi takaisin roomalais-kaltoiseksi transsubstaatio-opiksi viittaa vahvasti  opillisista haluista paluuseen paavin huomaan.




.

perjantaina, lokakuuta 22, 2010

Homoilta on nyt globaali tapahtuma Huffington Post:issa

* Päivitetty ii

Homoilta on nyt globaali tapahtuma Huffington Post:issa.


Noin miljoona ihmistä lukee tämän. Ja tämän monta miljoonaa:

Julkkisbloggaaja Perez Hilton innostui Suomen homokeskustelusta

Suomessa varsinkin Jari Tervo on varmasti   lyönyt ällikällä monet vanhoilliskyyniset  faninsa ja ottaa osaa uskonnolliskulttuuriseen keskusteluun epätervomaisen eettisellä kiihkeydellä. Varmasti Tervon uusi rooli Jumalan ruoskana on antanut säväreitä arkkipiispankin vapisevaan ytimeen ja vaikuttanut torstain U-käännöksen tekemiseen.

Puolet ev.lut. piispoista on nyt siis muuttanut ihmiskuvaansa ja suostuu (alustavasti) modernisti puoltamaan jäseniensä painostuksen edessä homoliittojen tavanomaista siunaamista tasavertaiseen tapaan. Eli teologisesti hyväksyvät nyt korkeimman tahon hyväksynnän. Lippusiunaus on jo käytössä - Suomen lippu (ja kenties suojeluskuntien liput lippujuhlissa) ovat piispojen mielestä Jumalan suosima ja valitsema nationalistinen asia.

Vielä kesällä arkkipiispakin julisti hyvin painokkaasti, ettei Ruotsin kirkon tie ole Suomen kirkon tie.

Suomen kirkon  tie on taas kulkea Ruotsin kirkon tietä Kuten aina. Loppuun saakka.

Piispojen ei kannata enää puolustaa fundamentalisteja kirkon virkakoneistossa.

Miksi?

Liian kovat panokset kyseessä kirkon verotulojen kannalta. Kansan kapina ravisteli kirkkohallitusta perusteellisesti. Vai ei kirkosta eroaminen kannata?

Voin vain sanoa omahyväisesti, että olen monta vuotta puhunut kirkon ensimmäisestä romahduksesta, joka laittaa piispat nöyrästi vapisemaan seinää vasten ja maagisesti keskittää puheita eettisiksi vanhan kirkkojargonin sijaan. Tässä se tuli vaikka teologikaverini eivät uskoneet suomalaisten kykyyn kapinoida näyttävästi.

Tunsin Wille Riekkisen ennen kuin hän pääsi piispaksi.

Maailman eettisin, empaattisin  ja joviaalein akateeminen pappistutkija ja sivistyneiden teologinuorten idoli.

Olin aivan varma, että nyt kirkkoon astui mies, joka ajaa korkealla profiililla homehtuneen moralismin rahanvaihtajat esille keskustelemaan henkisestä väkivallasta - mutta ei. Petyin aika lailla. Hän vaikeni kirkollisen succession perinteiden mukaan saadessaan kolminkertaisen palkan ja väistääkseen muiden piispojen akkamaisen mäkätyksen "kirkon yhteisestä linjasta".

Kuinkas ollakaan, piispojen vaahtoaminen "kirkon yhteisestä linjasta" on haihtunut kuin vaahto auringon paahteessa pienen merenneidon uhrautumistarinassa.

Vanha kuninkaan kirkko teki taktisesti oikeastaan juuri aina sitä samaa kuin mitä piispat nyt ovat tehneet.

Myötäilevät valtaa ja yleistä mielipidettä lisätäkseen valtaansa ja kirkon valtiosidonnaisuuden maksimointia. Sama päämäärä, eri keinot. Aikaisemmin keinoina olivat uhkailu ja hehkuva helvettikuvasto - kun nyt on lavalla näennäinen moderni suvaitsevaisuus kirkon mediaprofiilina ja sirkusviihteenä.

Kaiken takana on pelko - ei omaehtoinen itsepohdinta.

Tämänkertinen mediashokki ei kuitenkaan ole paljastanut kansalle vielä kuinka päin helvettiä asiat kirkossa ovat. Kuinka vakavaa henkistä väkivaltaa ja lasten uhkailua kirkko suosii lestadiolaisten ja viidesläisten työntekijöittensä ja heidän järjestöjensä toiminnan tukemisessa. Kirkkopolitiikka ei välitä protestanttisesta etiikasta.

Kuinka yrmyjen mummojen ympäröimät kirkkoherrat vihaisesti rikkovat säännöllisesti tasa-arvolakia olemalla palkkaamatta erilaisen seksuaalisen identiteetin edustvaia työnhakijoita. Kuinka kirkko jemmaa verotettua rahaa ja samalla tuhlaa huolettomasti budjettiaan näkyvää statusta ilmaiseviin kiinteistöihin   humaanin toiminnan sijaan.

Edellinen mediashokki eli julki tulleet kirkon työntekijöiden raiskaamat ihmiset kirkko onnistui taktisesti vaimentamaan.

Huomasitteko?

On aika kestämätöntä, että valtion oikeuslaitos ja mielenterveystyö salli kirkon itse kaapata raiskauksesta ilmoittaneet henkilöt kirkon omaan "terapiaan" eli aivopesuun vaimennettavaksi.

He ovat nyt suomalaisen raiskauskulttuurin tavan mukaan taas hiljaa kokemuksistaan ja kirkonkaan ei tarvitse vielä selvittää satoja muita seksuaalisia ahdistelutapauksia ja psykopaattityöntekijöiden toilailuja.








torstaina, lokakuuta 21, 2010

Tänään Kieslowskin draamagenren elokuvia - Torstai Helsinki


Tänään rajan takaa festarielokuvia Helsingissä
- voi sanoa että Kieslowskin draamagenreen kuuluvia 
elokuvia Dostojevskin hengessä

18.00 Palata no: 6
19.30 Melodija dlia sharmanki

 

keskiviikkona, lokakuuta 20, 2010

Tässä luonnon seksuaalivalistusta Räsäsen klaanille

Tässä luonnon seksuaalivalistusta Räsäsen klaanille ja muille viidesläisille vihateologian opettajille.  

National Geographic




Päivi Räsänen ja Tampereen piispa Matti Repo eivät saaneet aikoinaan koulussa seksuaalivalistusta ja mikä onkaan lopputulos. Yhä Opetushallitus sallii uskovien rehtorien päättää, onko rehtorin hallinnoimassa koulussa ollenkaan seksuaalivalistusta! Selvittäkää lapsenne koulun tilanne ja kapinoikaa vihdoinkin viidesläisiä ja lestadiolaisia  vastaan!

maanantaina, lokakuuta 18, 2010

Homofobian uskontopsykologiaa

  
 Homofobia liittyy ihmisen kokemukseen oman yksilöllisen identiteetin uhkaamisesta.

 Useimmat perinteisen uskonnollisesti kasvatetut ihmiset on aggressiivisesti kasvatettu normiheteroiksi ja täysin oman viiteryhmänsä tapojen ja roolimielteiden mukaisiksi. Tai siten traumakokemusten takana on yliseksuaalinen lapsuus, joka on yhtä tuhoisaa.

Kirkon uskonnollisessa kuvastossa alistuminen on kauneinta ja harmonisinta mitä kristitty voi tehdä isä Jumalalla, äidille ja papille. Jeesuksen vallankumouksellinen kuva Jumalan lapseudesta aktiivisena ihmisenä oli kuitenkin aivan erilainen.

Uskonnollisen tiukasti kasvatettu lapsi ei ole saanut vapaasti itse tutkia ja muodostaa omaa seksuaalisuuttaan, masturbaatiostakin lapsi on pakotettu tuntemaan rankkaa häpeää, likaisuuden ja erilaisuuden pelkoa.

"Varma" ja jäykkä heteroseksuaalisuus on muodostunut pelon kautta.

Siksi kaikki erilainen on uhkaavaa ja inhottavaa.

Avioliitto kuvataan jo lapsellekin ainoaksi tavaksi nauttia seksuaalisuudesta joskus tulevaisuudessa ja siksi masturbaatio on kielletty.

Avioliitto sosiaalisen järjestyksen palkintostatuksena korostaa  sitä ainoaksi seksuaaliseksi täyttymykseksi.


Toiseuden kohtaaminen erilaisessa ihmisessä nostaa sitten mieleen hylkäämisen pelon.

Varsinkin tunne siitä, että lapsuuden henkinen väkivalta nousee alitajunnasta esille ja sensuroinnilla kasassa pysyvä kaunisteltu mielikuva hyvästä lapsuudesta ja rakastavista vanhemmista uhkaa hajota.

Institutionaalinen uskontoilmiö rituaalijohtajineen on etupäässä heimoilmiö eli palvotaan omaa ryhmän vahvistamista eli "ME"-olemusta ja perhettä juuri heimon pyhimpänä tuotantoyksikkönä.

Sosiaalinen järjestys luodaan metafysiikalla. Oma tahto on silloin heimon alaisuudessa.

Heteroudesta ja lisääntymisestä tehdään pyhiä statusrituaaleja, jotta perheenperustaminen olisi mahdollisimman motivoitua, palkittua, säänneltyä ja heimo yhä isompi ja vahvempi.

Jos et erilaisena tue "Jumalan perheen" heimoidentiteettiä, et saa heimon antamaa statusta vaan olet epäonnistunut, erilainen, et kunnioita "isä"-johtajia ja siksi olet jopa uhka perhe-analogiaan tukeutuvalle valtastruktuurille.

Siksi homot ovat vielä alitajuisesti uhka - varsinkin patriarkaalisille johtajille, jotka vetävät suuren isän uskonnollis-metaforista roolivaltaa perhevertauksien kautta. Ei ole itsensä toteuttamista vaan vain heimon sosiaalisen järjestyksen toteuttamista.

Kirkon ongelma on se, että kirkon viesti on kirkko.

Hierarkia, jonka päämääränä on pappien vallan ja erityisaseman tuottaminen.

Kirkon rituaalisena päämääränä ja kohteena on pappien toiminta ja erityisasema. Kysymys ei ole yhteydestä vaan alistumisesta, kuten tämä asetelma selkeän rituaalisesti ehtoollisella polvistumisella  selkeästi tuotetaan.

Pappi Jumalan sijaisena.


Arkkipiispan ratkaisu ongelmaan, jossa kirkko yhä jaottelee homot ei-riutaalikelpaaviksi ja ei-naimakelpoisiksi: 

"Nyt on tärkeintä, että mielikuva kirkosta muuttuisi realistisemmaksi", Mäkinen sanoo.




(* Päivi Räsänenkin on patriarkaalinen johtaja miehekkäällä tuomarin roolillaan uskonpuolustajana - ja saa siten kristityn naisen roolistaan epätavanomaista korotusta. Puolustaa tiukkaa seksuaalihierarkiaa mutta ylittää sen puolustustyöllään.)

sunnuntaina, lokakuuta 17, 2010

Armadillo-dokumentin tukikohdasta vetäydytty

Armadillo-dokumentin tukikohdasta luovuttu
   

"  Tukikohdan tavoitteena on ollut vallata läheinen laakso talibaneilta. Kolme vuotta kestäneessä operaatiossa on kuollut 23 tanskalaissotilasta ja useita loukkaantunut vakavasti."


Saivatpahan pitää realistisempaa ja jännittävämpää paintball-leiriä nuorille miehille.

ISAF uho alkaa muutenkin väistyä:

Isaf-joukot päästivät Taliban-johtajan neuvottelemaan Kabuliin

Syssy






Flash-selaimille

Suomalaisten keskitysleirit eivät olleet kestitysleirejä.

Suomalaisten keskitysleirit eivät olleet kestitysleirejä
 tänään 

Vankileirien Syväri 

Mennyttä etsimässä

 TV1 Klo 19 pvm 19.10.

.

perjantaina, lokakuuta 15, 2010

Soinin piilofundamentalismi ja toimittajien humoristisen pelokas suhtautuminen


Avoin kirje Päivi Räsäselle  Petri Sarvamaa
  " Se tapa, jolla teit ilmassa sormillasi lainausmerkit ja sanoit homoseksuaalisuutta ”taipumukseksi ja rikkinäisyydeksi omassa seksuaalisuudessa ” oli minusta pelottavaa."


 Soinin fundamentalismiin eivät edes toimittajat ole vielä uskaltaneet käydä käsiksi, aivan kuin se ei olisi poliittinen kysymys.

Uskonto on aina poliittista.

Muutaman kerran haastattelutilanteessa juuri toimittaja on ollut se, joka itse oma-aloitteisesti alkaa humoristisesti keventämään ja poistulkitsemaan Soinin ilmaisemaa moralistista ja sukupuolirasistista mies-nais  uskonnollis-fundamentalistista ihmiskuvaa.

Piilofundamentalisti Soini on saanut uhota rauhassa omalla uskonnollispoliittisella tönkkö-fundamentalismillaan "perusarvoista" tähän mennessä - mutta Räsänen taisi vetää vihateologiajargonia suojaavan kaikkein pyhimmän verhot maahan homoillassa ja pudotti suomut suomalaisten silmiltä fundamentalistien jyrkän ihmiskuvan suhteen? 



Luther poisti selkeästi sakramentin aseman häävihkimiseltä. Se ei ole siis luterilaisittain uskonnollinen "toimenpide".

Seksuaalisuus on ihmisten välinen sopimus. Häät eivät ole Jumalan valinta vaan ihmisten sopimus elää tietyilä ehdoilla hyvää ja tyydyttävää elämää.

Avioliitto ei ole pyhä eikä uskonnollinen asia vaan maallinen taitolaji ja sopimus, joka ei toimi, jos sopimusta ei noudateta. Ja se toimii, niin kuin ihmiset keskenään sopivat.

Lutherista oli irvokasta väittää, että uskontoa tarvittaisiin kahden ihmisen väliin ihmisen puolesta jotenkin määrittämään tai pyhittämään avioliittoa.
 

Säälittävä luomisoppi-teologia on rampa: Eiväthän kaikki heterot kirkko-ihmisetkään hanki lapsia biologisesti. 

On aika törkeää, että Lutheria lukemattomat amatööriteologit vetoavat Lutheriin ja uittavat takaisin katolista moralismin teologiaa. 




(Kts. Johanneksen uusin satiirinen
kuvamanipulaatio
- huom. poliittista huumoria
)

- alkuperäinen täällä Facebookin takana



Piilokatolista teologiaa Lutherin nimissä:

Euroopan johtava, nyt jo eläkkeellä oleva, luterilainen teologi Wolfhart Pannenberg on kiteyttänyt hyvin: ”Kysymys homoseksuaalisuudesta välittömästi koskettaa kristillisen ihmiskäsityksen perustaa ja Raamatun arvovaltaa kirkossa. Jos homosuhteet hyväksytään kirkossa se olisi uskonpuhdistusta seuraavan luterilaisen kirkon loppu”.
- uskonpuolesta.blogspot.com

Toimittajan ratkaisu

" Arvoisa kansanedustaja, todellinen rakkaus on sitä, ettei tarvitse kysellä vapaamielisyyden rajojen perään. Ihminen ei nimittäin määrittele rakkautta, vaan rakkaus määrittelee ihmisen.  Katsoin aamulla tiistaisen Homoillan ja tein viimein sen, mitä olin milloin mihinkin vedoten lykännyt jo vuosia: annoin itselleni potkut ryhmästä, jonka mielestä ihmisoikeudet määritellään kirjan sivuilla." 
MARKO-OSKARI LEHTONEN - IL

Kirkon virallinen homokanta

 Mikä on nyt sitten kirkon virallinen homokanta ja lähimmäisenrakkaus? Tätä minulta kyselevat monet kirkosta etääntyneet mutta silti peruskansalaisina, kulttuurikristittyinä toimivat eli pitävät kristinuskoa lähimpänä tapauskontona, eettisesti kehystävänä perinteenä ja sosiaalisena rituaalikoneistona. 

  Piispat ovat järjestelmällisesti tukeneet vihateologiaa ja homofoobikkoja.

 Kysymys ei ole suvaitsevaisuudesta kun tuetaan suvaitsemattomuutta ja eriarvoisuutta, rasismia.

 Piispainkokous ei kuullut riippumattomia asiantuntioita vaan valitsi vain fanaattisen Aslan ryn homoudesta "parantuneita" asiantuntijoita.

Piispat kuulivat siis vain lausuntoja homoudesta kristityksi eheytymisestä ja homouden haitoista kristityn elämälle. Helsingissäkin on tänä vuonna piispa Huovisen toimesta käynnistetty pari kirkon seurakunnan painostusprosessia homoseksuaalien erottamiseksi. Ja media on hiljaa. Uusi piispa tietysti tuo nyt uutta järjestystä.

Jos ideologisella järjestöllä ei ole johtajien ohjaamaa selvää suuntaa valtakunnallisesti olla moderneja, uusiutuvia ja humaaneja, tietysti perinnefanaatikot alkavat vallata mediatilaa ja päätäntävaltaa. 
HS: Homoilta oli liikaa Jani Toivolalle
Ylen homoillan keskustelut loukkasivat syvästi näyttelijä-juontaja Jani Toivolaa. Mies kertoo eronneensa kirkosta Helsingin Sanomien mielipidepalstalla julkaistussa kirjoituksessaan. IL

 Tämän siitä saatte, johtajia kohtaan hillityt aktiiviseurakuntalaiset, kun annatte piispojen luikerrella sympaattisen selkärangattomina pitkin nurkkia ja antaa vanhan syntimoukarin heilua kirkossa.   

Jos kirkko haluaa olla henkinen järjestö, sillä on rankka arvoremontti edessä - eli jatkuva uskonpuhdistus pois perinteiden kidutuskammiosta ja hierarkiaa palvovasta valtakoneistosta. 

Kaivetaanko Lutherin muutosperiaatteet sakastin kassakaapista esille? 


Ruotsissa nykyinen perusasetelma ja pohjalataus kirkolla on täysin erilainen:   Kirkko on poliittisesti erotettu täysin valtiosta - ei mitään kirkkolakia, ei valtio n kontrollia ja piispat erittäin varovaisia mitenkään poliittisesti määritellä kirkkoa valtion kautta  tai valtiota kirkon kautta. 

Suomessa on yhä yhtenäiskulttuurin harha "meidän" kristinuskosta. Oikeasta kansalaisuudesta ja perheenperustamisen jumalallisesta velvollisuudesta kuninkaalle. Kirkosta kansan yhtenä nationalistisena ja oikeistolaisena identiteettikoneena, kelpaavuuden määrittäjänä.  Samanlaisten ja verrattavien kansalaisten tuotantoyksikkönä, tasapäistämisen pyhittäjänä syntikulttuurin kautta.

II


Mitä on kirkon vihateologian takana?
Miksi toiseus (erilaisuus, itsenäisyys ilman laumapelkoa)  on uhka fundamentalisteille?


Miksi piispat kunnioittavat vainoja järjestäneitä kirkkoisiä ja keisarin kirjoittamia uskontunnustuksia?


Onko kirkkokristinusko taustaltaan ja joiltakin teologisilta juonteiltaan uhriuskonto?

Suomen kirkko  on pystytetty ihmisuhreilla.

Kristinusko ja sen taustalla häärinyt room.katolinen kirkko kirkkoisineen on perustettu ihmisuhreilla. Sanan mukaisesti.




Kirkon lanseeraama vuosisatainen kasvatuskulttuuri Suomessa on sitten aivan oma lukunsa. Lapsilla ei ollut ihmisoikeuksia ja hänen tuli pelätä vanhempiaan. Seksuaalisuudesta luotiin suuri tuntematon uhka ja aikuisten vihan aihe, jonka luomalla häpeällä lasta lamautettiin päämäärätietoisesti epaseksuaaliseksi palvelijaksi. 


"Kirkkoisät" vihasivat alunperin hetereoseksuaalista seksiä, koska se harhauttaa sielua ja on turhaa maailmanlopun lähestyessä. Seksuaalivihamielisen kristinuskon taustalla on kuitenkin selkeästi kirkkoisien oma (homo)seksuaalinen problematiikka ja katkeruus roomalaisen kulttuurin sukujen vihamielisessä suhtautumisessa puhtaasti homoseksuaalisiin miehiin, jotka eivät suostuneet siittämään jälkeläisiä suvulle. 


Luther poisti selkeästi sakramentin aseman häävihkimiseltä. Se ei ole siis luterilaisittain uskonnollinen "toimenpide".

Seksuaalisuus on ihmisten välinen sopimus. Häät eivät ole Jumalan valinta vaan ihmisten sopimus elää tietyilä ehdoilla hyvää ja tyydyttävää elämää.

Avioliitto ei ole pyhä eikä uskonnollinen asia vaan maallinen taitolaji ja sopimus, joka ei toimi, jos sopimusta ei noudateta. Ja se toimii, niin kuin ihmiset keskenään sopivat.

Lutherista oli irvokasta väittää, että uskontoa tarvittaisiin kahden ihmisen väliin ihmisen puolesta jotenkin määrittämään tai pyhittämään avioliittoa.
 

Säälittävä luomisoppi-teologia on rampa: Eiväthän kaikki heterot kirkko-ihmisetkään hanki lapsia biologisesti. 

On aika törkeää, että Lutheria lukemattomat amatööriteologit vetoavat Lutheriin ja uittavat takaisin katolista moralismin teologiaa. 





III

Mitä esimerkiksi niin kauniissa juhlassa kuin Lucia-neidon juhlassakin juhlitaankaan? Että ihminen viilteli ja sokeutti itseään, jotta säilyisi neitsyenä. Kaunista. 


Kirkkoteologia toimii opillisesti vain ihmisuhrien varassa.

Muinaiskristityille Roomassa julkkismarttyyrien hurmeinen hurmos ja veri oli paljon tärkeämpi asia kuin Jeesuksen veri. Ehtoollinen oli alunperin rohkeiden marttyyriveljien muistelua, hyvä jos Jeesus muistettiin siinä ohessa. Rooman alkukristityt olivat kiihkeän ekstaattisia veriuhrikultin harrastajia. 

Tämä katolisen kirkon muodostanut marttyyriteologian historia tietysti ei ole tavallisen kansan tietoisuudessa.

Ainahan Jeesus ristillä on ollut? Alunperin Jeesus piirrettiin paimenpojaksi, onnellisena ja huilua soittaen kukkien keskellä. Fyysisesti superkuntoisen kivenhakkaajan nimeltä Jeesuksen ylösnousemus on luultavasti ollut Markuksen evankeliumin alkuperäisessä lopussa (joka on sattumalta tuhottu) todellinen fyysinen virkoaminen viileässä hautakammiossa - lahjonnan takia lyhennetyllä ristillä roikkumisen jälkeen.

Gnostilainen alkukristillisyys (jonka valtiouskonnoksi myöhemmin korotettu valtiokirkko tuhosi miekalla ja kidutusälineillä) oli meditatiivinen, buddhalaisuutta lähellä oleva filosofinen itsensäkehittämis- ja asenneuskonto ilman kastetta ja uhriajattelua. 

Gnostilainen alkukristillisyys oli ennen kirkkoisien masinoimia hyökkäyksiä ja vihanlietsontaa selkeästi suosituin ja pakottamaton kristillisyyden muoto. Kirkkoisät liittoutuivat ensin ruhtinaiden ja lopulta keisari Konstatinuksen kanssa. (Konstantinus kirjoitti mieleisensä uskontunnustuksen ja kirkkoisät hyväksyivät sen).

Room.-katolinen kirkko on yhä täysin marttyyrimystiikan varassa, totaalisesti. Italiassa suurin osa katolisista ei rukoile Jumalaa vaan uhrautuneita välittäjiä. 



Kirkon omituiset opit on muodostunut vihatoimintana ja erottautumisprosessina erilaisista kristityistä, jotka eivät totelleet fanaattisia ja aggressiivisia "kirkkoisiä". 



Katolinen kirkko toi Suomeen institutionaalisen rasismin ja rankan verotuksen ennen  Ruotsin kuningasta vaikka saikin kuninkaalta sotilaallista apua.

1070 paavi antoi luvan ruotsalaiselle ruhtinaskuninkaalle tappaa kastettujakin suomalaisia vapaasti - mikä oli ennen kuulumatonta paavillekin. Siitä on säilynyt todella harvinainen dokumentti Ruotsissa (en muista nyt paavinkaan nimeä).  Koska länsi-suomalaiset (itä-suomalaisista puhumattakaan) eivät alistuneet verotukseen, valloitukseen ja munkkipappien rituaalivaatimuksiin.

Vielä 1960-luvulla shamaanirummun kanssa esiintyminen oli laitonta ja rangaistavaa Suomessa. 1970-luvulla oli laitonta hieroa loitsujen ja vanhojen oppien tai yrittien mukaan. Porukkaa joutui vankilaan!  Poliisit eivät puuttuneet, jos pappi murtautui taloon suntion kanssa ja tuhosi pakanallisen vaarallisia välineitä.

Jokainen vanha kirkko on perustettu suomalaisen pyhän seita- eli rituaalipaikan päälle. Usein siis karhunpeijaisten viettopaikalle. Vanhat tavat kiellettiin vankilan ja nuotion uhalla. Shamaaneja metsästettiin ja tapettiin kirkon siunauksella.  Kaikki kirkon mielivaltaa vastustaneet shamaanit tapettiin.

Mitä tämä merkitsee nyt?

Onko nykykirkko liberaali? Kyllä, kirkossa on liberaaleja. Mutta ei linjaa. Onko kirkko tunnustanut vieläkään osuutensa Suomen valloitusoperaatiossa (verotusoperaatio) ja Ruotsin kuninkaan vallan jumalallisella oikeuttamisella? Onko kirkko virallisesti tunnustanut siunanneensa suojeluskuntalaisten teloitysryhmiä ja pyöveleitä?

Miksi yhä vieläkin Helsingin tuomiokapituli (suomalaisten piispojen itse erityisesti keksimä nimi, dom tarkoitti taloa/kotia ruotsinkielisen kirkon virastoissa) ja Helsingin kaupunki kieltää merkitsemästä mm. Suomen linnassa punaisten uhrien joukkohautapaikkoja?

Miksi kirkko pitää kiinni kynsin hampain virsistä, joissa syntioppikulttuuri, saatanan uhka ja helvetinpelko on ihanin asia maailmassa?

Miksi viime vuonna "luterilainen" kirkkomme palasi katolilaiseen ehtoolliskäytäntöön eli transsubstaatio-oppiin ehtoollisviinin muuttumisesta ihan aidosti aidoksi Kristuksen vereksi?
 Eli piispainkokous velvoitti nyt pappeja juomaan suntioiden kanssa kaikki ehtoollisviinit, ettei tippakaan pääsisi maahan, viemäriin (tai noitien käyttöön).

Harva maallikko ymmärtää miten vakavasta teologissta taka-askeleesta on kysymys. Eli kirkko on tehnyt loikan evlut kirkon liittämiseksi takaisin katoliseen paavin kirkkoon ja hylännyt protestanttisen ajatuksen magian merkityksettömyydestä Jeesuksen seuraajille.

Jos olette ikinä noteeranneet kirkkojen seinillä roikkuvia verisiä ja kidutettuja miehiä, voitte tajuta, kuinka kirkko nojautuu 100% ihmisuhrioppiin myös pelotteena, huomion ohjaajana ja nöyristäjänä.

Kirkon teologia riippuu ihmisuhrista.

Kirkko ei ole kumonnut rituaalista  ihmisuhrimagiaa vaan kannattelee sitä, vetoaa siihen luomalla kuvaa yksilön avuttomuudesta ja riippuvuudesta Kristuksen ja marttyyrien "justifioiman" instituution suhteen.

Kirkko syö psykokognitiivisesti samasta rituaalipöydästä kuin n. 20000 vuotta vanhat rituaaliuskonnot.

Mikään "moderni" patriarkaalinen  alistusfasismi ei olisi noussut ja pysynyt pystyssä Saksassa, Espanjassa tai Argentiinassa ilman kirkon virallista tukea ja teologiaa keisari-Jeesuksesta, Pantokratorista. Suomen kirkoissa rukoiltiin Hitlerin puolesta, vaikka piispat olivat tarkkaan lukeneet Mein kampfin.

Jos joku pitää kirkon rituaaliuhriopetuksia vain perinteenä, ehdottakaapa jollekin kirkkoherralle ja piispalle krusifiksien poistamaista kirkoista, neitsyt Marian neitsyyden unohtamista, kolmen jumalan kolminaisuusopille nauramista monoteistisen uskonnon uskonoppina - ja kuunnelkaapa vastaselityksiä.









Lapsikuninkaan käskyt

Seitsemäs seitsemättä
Seitsemää yli seitsemän
Isä sytytti Figaro-sikarin
Klinikan käytävässä

Oli syntynyt lapsikuningas
Tanne Pohjantähden alle
Hän oli loistava valona
Koko maailmalle

kertosäe:
Eläköön (3x)

Hän sai kuusta kultaisen kruunun
Ja miekan maan metallista
Hän ei kaivannut kauneinta purppuraa
Hän pukeutui kunniaan

Hän tuli jakamaan oikeutta
Hän tuli jakamaan viisautta
Hän tuli jakamaan rakkautta
Ja iloa elämään

kertosäe

Hän kirjoitti ankarat käskynsä
Kirkkailla väreillä
Ja koristeli ne kukkien kuvilla
Ja valtion sinetillä

Hän antoi kodin kodittomille
Hän vaatetti alastomat
Hän antoi lohtu lohduttomille
Hän tyynnytti levottomat

kertosäe

Yleisen vaihdon välineiksi
Hän määräsi avaruusrahat
Hedelmäveneet ja vadelmajalat
Ja ananasapinat

Rahaa jaettiin päivittäin
Kaikista kioskeista
Ja jonossa piti odottaa
Kiltisti käsikkäin

kertosäe

Hän käski pukuja pysymään puhtaina
Pesemättä ja harjaamatta
Hän käski kenkiä kävelemään
Kompuroimatta

Hän määräsi linnut lentämään
Ilmassa oikein päin
Pitkin vanhoja reittejään
Takaisin etelään


- Tuomari Nurmio
uudet kokoelma CD:t ja DVD:t









 PS.
Martyrs-elokuvan DVD on nyt Anttilassa alessaUnohtumaton leffa, takaan sen, groteski muta suoraan kirkkohistorian pimeään kohtaan. Myös hieno teologis-filosofinen tutkielma.


--
Kirkosta eroaminen eronneet ennätys eroakirkosta fi homofobia heterohegemonia synti kirkkohäät avioliitto rekisteröty parisuhde.

torstaina, lokakuuta 14, 2010

Rakas, vihattu lähiö - FST5 Torstaisin klo 16

Nyt alkaa FST5:lla omituiseen aikaan uusi dokumenttisarja lähiötodellisuudesta, aivan kuin ei työtätekevien haluttaisi sitä katsova?


"Rakas, vihattu lähiö"

" Osa 1/8. Lövgärdetin lähiössä Göteborgissa on rikollisuutta ja syrjäytyneisyyttä, mutta ennen kaikkea ihmisiä, joilla on vahva yhteenkuuluvuus ja usko tulevai...suuteen. Lövgärdetin kadut rauhallisiksi -organisaatio perusti ryhmän 14-18 -vuotiaille. SVT, Ruotsi."






.

Karnevalismi rikoksena ja lumouksen rikkojana


Karnevalismi
on vakavin rikos kunnon kansalaisten Suomessa. Ja kaiken vakavan uhka.

Komediasarjojen tuottamisesta maksetaan satojatuhansia. Mutta uutiset ovat pyhä alue.  Uutisiin suomalainen todellisuus ei saa yltää.

Sinulla saa olla salaisia sidosryhmiä ja saat päättää firman asioista kansan edustajana sukulaisesi kahmiessa saman firman osakkeita - eikä sinulla ole huolta seuraamuksista - mutta jos heilautut pulloa studiossa, olet vainaa viralliselle Suomelle.







Alkoholi on vakava asia - mutta sallittu. Tuomittava - mutta sallittu.


Ainoa sallittu huume, kansan uinuttaja. Länsimaiden valitsema huume on aggressioita nostava, kaikki rauhoittavat huumeet on kielletty. Politiikka hoitaa rauhoittamisen ja Ylen uutiset.






.

keskiviikkona, lokakuuta 13, 2010

Heterohysteriaa

:: päivitetty kts *

Onpa A2-keskustelussa hilpeää ja herkullista heterohysteriaa loogisesta ajattelusta välttämättä. 

 Miksi? 

 Kirkolle ja lahkoille homous ja sateenkaariperheet ovat vihan kohde siksi, koska uskovaisuuden tärkein funktio ja tavoite on varmuus itseisarvona. 

Ja varmuushan saadaan aina luomalla jäykkä systeemi varmoilla totuuksilla samankaltaisuutta ylistämällä.

Seksuaalisuus on uskonnoille tärkeä kohde, koska yksilölle häpeäkontrollin kautta luotava sisäinen kontrolli on instituutioille ensisijainen taktiikka toteuttaa ns yhtenäiskulttuuria, "ikuisia totuuksia" toteltavaksi ja auktoriteetin kiistämättömäksi voimaksi ilman keskustelua.
  
Kun olet varma varmojen kanssa, voit kokea inhoa ja helpotusta kelpaavuudestasi tuomitsemalla erilaisia ja "kelpaamattomia" ulkopuolelle ja niin et tunne itseäsi todistettavasti kelpaamattomaksi. 

Tämä oli kirkon massiivinen strategia luoda kuninkaalle tottelevainen yhtenäiskulttuuri mutta nyt valtiolle tarpeeton kirkko koettaa armon uutta mediasrategiaa mutta ei silti laskelmoivasti perinteeseen valikoivasti tukeutuen uskalla puolustaa liian erilaisia virallisesti. 
Heterous on ylistettävää, jotta voit olla tyytyväinen ja kyselemätön heterokulttuurin perheen roolipakkomielteille.

 *  Mikä on kirkon virallinen kanta?
 
Piispat OVAT järjestelmällisesti tukeneet vihateologiaa ja homofoobikkoja.
 
Kysymys ei ole suvaitsevaisuudesta kun tuetaan suvaitsemattomuutta ja eriarvoisuutta.

Jos ideologisella järjestöllä ei ole johtajien ohjaamaa selvää suuntaa olla moderneja, uusiutuvia ja humaaneja, tietysti perinnefanaatikot alkavat vallata mediatilaa ja päätäntävaltaa.
 
Tämän siitä saatte, kun annatte piispojen luikerrella sympaattisen selkärangattomina pitkin nurkkia ja antaa vanhan syntimoukarin heilua kirkossa.         



Kulttuurisen heterohysterian eli seksuaalisesti kelpaavan kansalaisen tilalle on kuitenkin yhä vahvemmin noussut varallisuus-statushysteria.

Toisia ihmisiä luokitellaan varallisuuden perusteella, kelpaako ihminen minulle ja minun viiteryhmälleni "uskottavana" ja "kunnioitettavana".  Lamahysteria on ollut oikeistoliberalistien tarkoituksellinen kampanja 20 vuoden ajan jotta varakkaiden statusarvo kasvaisi.

  Ajankohtainen Kakkonen -keskustelussa oli mielenkiintoisinta se, että fundamentalistit hyväksyivät itsestäänselvytenä sen, että homojen lapsia kiusataan kouluissa - ja että fundamentalistit eivät itse ole siihen syypäitä.


.

sunnuntaina, lokakuuta 10, 2010

Suomettumisen aakkoset Tarastin mukaan

Suomettumisen perinteiden mukaan Tarasti moittii kansalaisia ymmärtämättömyydestä politiikkojen sidonnaisuuksia kohtaan - mutta ei halua ymmärtää että kansalaiset eivät saa etukäteen tietoja poliitikkojen sidonnaisuuksista.

Tarasti moittii mediaa, juristeja ja oikeuskansleria vaalirahajupakassa


Eli lähtökohtaisesti poliitikot eivät edusta äänestäneitä kansalaisia vaan omaa sisäpiiripoppootaan. Vau. Kekkonen olisi ylpeä Tarastista joka näyttää karjalle pilttuuta ja moittii valtakoneiston apulaisia karjan auttamisesta. Kysyykö joku vielä mitä suomettumisen etäännyttävä konsensusvalta on?

Demokratia toimisi vain vapaan tiedon maassa. 
Tarasti haluaa poliitikoille yksityishenkilön statuksen. Vanhaan maan tapaan.



.



perjantaina, lokakuuta 08, 2010

Suomen tila ja oikeistokonsensuksen ilo "Vastakkainasettelujen aika on ohi "

  
Suomen tila on oikeistokokoomuksen mainiosti läpi mennyt strategia "Vastakkainasettelujen aika on ohi ". Osa suomalaisista voi entistä paremmin - muiden kustannuksella.


UusiSuomi


  Suomessahan oikeisto ei ole kokoomus-keskusta vaan kaikki puolueet. Eetos. Konsensus. Virallinen virkapolitiikka.  Koiviston, Ahon ja Lipposen  luoma  lamapaniikki 1989 lähtien on ollut yhtäjaksoiseti päällä ja uuden laman takia entistä voimakkaampana. 
Jopa sosiaalidemokraattipoliitikot Lipposen oikeistomaailmankuvaan kouluttamina ovat ahkerasti paheksuneet köyhien ja tavallisen kansan omia politisoitumispyrkimyksiä, sillä vähävaraiset eivät saa politisoitua konsensuksen Suomessa ja häiritä hyvinvoivan kansanosan varallisuuden  paisuttelua, veroprogression reipasta vähentämistä ja mielipuolisia verovapauksia verokeinottelun helpottamisesta puhumattakaan.
  
  Kansan politisoituminen on pahinta, mitä poliitikot voivat kuvitella.


  Poliitikkojen onneksi perussuomalaiset ovat tiiviisti kyykyssä oman puolueensa isällisen despootin ja kekkosmaisen rehtorinsa Soinin valvonnassa.
  
   Eikö edes perussuomalaisilta löydy munaa lopettaa henkilöpalvonta puolueen sisällä ja nähdä politiikka politiikkana eikä johtajan hovikontrollin näytöksenä? Vihreäthän eivät haluaisi olla poliittisia "liikkeenä" ja siksi poliittinen runttaus muokkaa heitä kuin muotoiluvahaa, kun eivät ymmärrä vihreiden ainoaksi mahdollisuudeksi avointa poliittista vastapainoa ja vasemmistohumanismia ilman menneisyyden vasemmistopuolueideologiaa ja -paatosta.

"Pieniä salaisuuksia on varjeltava; suuret salaisuudet ovat turvassa kaikkien nähtävillä kansan epäuskon takia". 

Kansalaiset, rentoutukaa, päästäkää irti, niin kuin teitä jalommat päästävät!

- "Neste Oilin hallintoneuvoston puheenjohtaja Heidi Hautala (vihr.) sanoo Uudelle Suomelle, ettei ole kuullutkaan sellaisesta, että hänen olisi pitänyt vahtia poissaoloja"

Oivaa stressinhallintaa vallan vapauksilla!
 
– ”Haluan mustaa valkoisella”






Kekkosen ja Kataisen alter-ego: Nasse-Setä


Nasse-Setä vaatii lapset kyykkyyn

torstaina, lokakuuta 07, 2010

Vihreä eliitti rules

 
Vihreissä, kuten muissa puolueissa, jäsenet edustavat eliittijohtoaan - eikä eliitti edusta jäsenistöään.

Vihreä eliitti rules. Hyvä veli -systeemin, rakkaan ja rauhallisen konsensuspolitiikkamme, vihreät leimat.

Kun pääsee huipulle, pääsee eroon monesta haitallisesta elämän taakasta, kuten moraalista.

Heidi Hautalan vihreyttä:

Kuittasi yli 30 000 euroa Neste Oililta

Mustan veren vero?
Ei ole Johnny Deppin elokuvan jatko-osa.


 Jos Hautala julkaisisi edes blogissaan (etukäteen)
a) tietoa hallintoneuvoston jäsenyydestä, sen neuvoston "vaikutusmahdollisuuksista" ja omista vaikutusmahdollisuuksistaan
b) omista (vihreistä) päämääristään öljyä levittävässä ja viljelymaata kaappavien kasviöljyjen valheellista mainostustasta harrastavassa yhtiössä
c) omista keinoistaan vaikuttaa öljyn vihertävään voimaan omantunnon puhdistajana

d) oliko kahvin kanssa pullaa 

Vihreät syntyivät vastavoimana.

Nyt he toimivat poliittisen systeemin kitkattomana substralina. 

Hiljentykäämme päivän epistolan ääreen, kuinka poliittinen systeemi pääsee eroon ikävästä vihreästä vastavoimasta vihreiden itseneutralisoivalla puoluepolitiikalla.


Suomalaisilta puuttuu satiiri poliittisesta kuvasta.

Muutoslinja ja uhma.
Siksi oleme voimattomia, me akatemisesti sivistyneet idealistit.

Siksi vihreät nuoret porvarillisista perheistä kuvittelevat voivansa osallistua poliittiseen elämään (vihreällä hyvänomantunnon) aatteella ilman ideologiaa. Ilman satiiria olemme voimattomia ja palvomme voimaa, kunhan otsassamma on esim vihreä logo, vihreän leijonan logo. Voimattomuutemme on hyväntahtoisuudessa, hyväuskoisuudessa, satiirin puutteessa, suuren isän pelossa, nöyryydessä.

Poliittisen Häpeämme uhma purkautuu vain epäpoliittisessa uhmassa, esim feminismissä. Pelkäämme isänmurhaa ja suoraa poliittista toimintaa vallan hegemoniaa kohtaan.

Vihreiden näennäisiä oikeuksia
Vihreät voivat julistaa ensin julkisesti ilosanomaa tervehenkisestä koululaitoksesta ilman vähemmistökielen pakkoa - ja sitten nöyrtyvät hiljaa taas jatkamaan eliittinsa valitsemaa RKP-ystävyys- ja yhteistyösopimusta (kokoomuksen pyynnöstä).

Ylpeä Linjanveto identiteetin vuoksi ja sen takaisinveto realistisen hyväksynnän saamiseksi valtapiireiltä - ilman komplikaatioita, kunhan eliitille annetaan työrauha. Kunhan ei tapahdu kapinaa, kunhan ei tapahdu "sivistymätöntä" vastarintaa, epämiellyttävää vallankumousta. Kunhan kaikki on huoletonta ja helppoa systeemiin sulautumista.
 
 Vihreät voivat äänestää ydinvoimaa, kunhan asenne on oikein.

Vihreä työvoimaministeri Anni Sinnemäki voi heti tukeutua ultraoikeistolaiseen Jari Sarasvuohon, kunhan Sarasvuo sanoo yhdenkään järkevän lauseen.


Vihreät nesteessä. Vihreiden tärkein tehtävä poliittiselle systeemille on osoittaa, että vihreistä ei ole enää mitään haittaa poliittiselle konsensukselle ja hyvinvointiyhteiskunnan moraalin purkamiselle. Voit tuntea olevasi vastavoima ja saada hyvän mielen mutta et ole vastavoimaa hyvin systeemiin sulautetussa instituutiossa.

Kun saat muruja, et vastusta lohkareita.

Mikä on tilanne?
Kenelle vihreät pumppaavat ääniä? 

Jokainen vihreiden poliittinen ele ja pelleily kasvattaa perssuomalaisten kannatusta ehkä 0,2 %. Joka ikinen. Kansa katsoo, kun porvarien lapset luulevat politiikan olevan epäpoliittista tasapainoilua, ministerien kohteliasta ja henkilökohtaista urahallintaa, pisteiden keruuta oikeistolta. 


Ketä poliitikot edustavat, kun he edustavat kevyesti, suuryrityksiä nöyrästi kunnioittaen?



Johannes Heinonen kuvat

::

Kun

Systeemi toimii I - kevyesti ja pullakahvirahat tulevat postissa, toisessa ulottuvuudessa kuin kuolevaisten elämänmerkitys. Jutta on kiva kaveri.


 
Systeemi toimii IV: Kotoiset terroristit antavat firmojen mellastaa ja harmaan eminenssin kylvää puoluerahaa - ja politikot pysyvät tyytyväisinä saturoivassa ympäristössä.

Tyytyväisydestä tulee maksaa!
 
Kansanedustaja Meri-Kukka Forsius (kok.) ei ollut kertaakaan vuoden 2009 aikana läsnä Veikkauksen hallintoneuvoston kokouksissa. Tänä aikana hän sai Veikkaukselta 6000 euroa kuukausipalkkioita neuvoston
Todellinen free
a) lancer
b) agent
::

Vihreiden säteilevälle muistolle.
Onko tämä paras ja tärkein suomalainen dokumenttielokuva?

Onkalo - säteilevä hauta

(Into Eternity, Tanska 2010) Suomessa rakennetaan ydinjätteiden loppusijoituspaikkaa, Onkaloa, jossa ydinjätteiden tulee pysyä koskemattomana 100 000 vuotta. Michael Madsenin filmi kysyy, voiko ihminen luottaa itseensä.
 


poistumassa la


Poliitikkojemma henkinen elämä on kevyttä kuin säteily, tuulispäänä maamme etenee tulevaisuuteen kenenkään estämättä






::

Ruotsalaiset vei saunan
ja nyt ne vie Pisa-pisteetkin pesästä: 


Krapulaturismin huipentuma

Krapulaturismin huipentuma:
 

ota vain kuva niin älykännykkä kertoo kuvasta, missä olet. 

 
Goggles. 

iPhonelle, iPod Touchille ja Androidille.

maanantaina, lokakuuta 04, 2010

Laadukkain Nikon-peruszoomi alessa

Aika päivittää zoomi?

Poistomyynnissä nopeasti tarkentava ifed-objektiivi tärinänvaimentimella


NIKKOR 

AF-S 24 - 120 mm

/ f3.5-5.6 G VR IFED

299,00 €

-vain 480 euron alennuksessa 780 e hinnasta Rajala kamerassa. Aito Nikon piraatin hinnalla.

AF-S Autofocus ei toimi vanhemmissa AF-servorungoissa.

sunnuntaina, lokakuuta 03, 2010

Areena-videoiden ja äänitallenteiden lataus ja tallennus

 
YLE:n Areena-videoiden lataus tietokoneelle arkistoon ja toistettavaksi:

wintoosalle

Käynnistä latauksen jälkeen rtmpdump-yle.exe Lataukset/Download-kansiosta.
Syötä Areena-sivun osoite ja tallentuvalle tiedoston nimi. Lataa.
Latauksen jälkeen lisää .flv -pääte tiedostolle. Tiedosto on sitten FLV-tiedosto. Tiedosto tallentuu rtmpdump-kansioon.

Mac ja Linux-asennusohje
http://users.tkk.fi/~aajanki/rtmpdump-yle/index.html

VLC-player on yksi monista FLV-videoiden, kaikkien vaikeiden videoiden, DVD-levyjen ja audioiden toisto-ohjelmista. Mac, linux ja win. 

Firefoxillekin on latauslisälaajennuksia mutta niiden toimivuus vaihtelee YLE:n sivujen koodin jatkuvasti muuttuessa.





vaikkapa  näytönsäästäjävideoksi




 Elokuvat Dokumentit ajankohtaisohjelmat Asiaohjelmat

perjantaina, lokakuuta 01, 2010

Sotaa rauhan kunniaksi - Armadillo Helsingissä. Nyt.


onkin yllättäen Helsingin teattereista Bristolissa tästä päivästä lähtien. Jos olet pitänyt Afganistania rauhanturvaamisoperaationa, käy katsomassa ajankohtaisin dokumentti.

Alexander Stubb, rauhan kyyhkynen ja hammaskeijujen suojelija, kieltäytyy kertomasta demokraattisen maan kansalaisille kuinka monta ihmistä Suomen omat demokraattiset rauhanturvaajat ovat Afganistanissa tappaneet. Demokratiaa Patriot Actin hengessä. Ja tämä siis kelpaa puolueille, joita äänestätte.




Suomalaista natsiestetiikan ihannointia
viihdetuotannossa Iron Sky - Rautataivas:



Gladio

osa 1, osa 2, osa 3 Google video 
BBC:n 1992 esittämä Allan Francovichin 3-osainen Gladio-dokumentti on edelleen hyvin ajankohtainen. Filmit kertovat Naton salaisista stay behind -armeijoista, jotka auttoivat terroritekojen suorittamisessa monissa Euroopan maissa 1960-80 -luvuilla ns. jännitteen strategian puitteissa. Filmeissä käsitellään erityisesti Italiaa ja Belgiaa. Erinomainen vertailukohta nykytilanteelle.


7